شناسهٔ خبر: 26285651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبیر فدراسیون کوراش اندونزی در گفتگو با فارس:

امنیت و آرامش حاکم در ایران عجیب بود/ مشتاق برگزاری اردوهای طولانی‌تر در بجنورد هستیم

دبیر فدراسیون کوراش اندونزی بابیان اینکه برای ما امنیت و آرامش حاکم در بجنورد عجیب بود، گفت: بعد از سفر به ایران و بجنورد متوجه شدیم آن چیزی که رسانه‌ها به ما القا می‌کنند کاملاً غلط و برعکس است و ایران کشوری زیبا و امن است.

صاحب‌خبر -

بارنس ماهاریکا در حاشیه اختتامیه اردوی بین‌المللی کوراش در بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مدت ۹ روز همراه یک تیم ۷ نفره متشکل از ۴ خانم و ۳ آقا و یک مربی، در اردوی بین‌المللی کوراش در بجنورد بودیم.

دبیر فدراسیون کوراش اندونزی سطح مربیان و آقایان کوراشکار تیم ملی ایران را بسیار بالا و خوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به مکان‌هایی که رفتیم و چیزهایی که دیدیم، این استان ازنظر سخت‌افزاری پیشرفته است و اعضای تیم ملی نیز قوی هستند و ما بایستی برای هم‌سطح شدن با آن‌ها بیشتر تلاش کنیم.

وی در تشریح کیفیت فنی بانوان کوراشکار دو کشور بیان کرد: در بین بانوان ازلحاظ فنی تقریباً در یک سطح با تیم ملی ایران هستیم و البته اعضای تیم ما بسیار جوان هستند و کوراش برای ما در اندونزی ورزش جدیدی محسوب می‌شود و هنوز جای کار دارد.

بارنس ماهاریکا با اشاره به میزبانی بسیار خوب بجنوردی‌ها از تیم‌های خارجی تصریح کرد: اگر دوباره دعوت شویم قطعاً خواهیم آمد و برای بار دوم بیشتر از ۹ روز می‌مانیم چراکه یادگیری و کسب تجربه و تکنیک در ۹ روز میسر نمی‌شود و حداقل یک برنامه یک‌ماهه خواهیم داشت.

دبیر فدراسیون کوراش اندونزی درباره بجنورد بیان کرد: از شهر و بازار دیدن کردیم و همه مردم بسیار خندان و مهربان بودند و چیزی که به نظر ما عجیب آمد امنیت و آرامش حاکم در اینجا بود.

وی ادامه داد: پیش از اینکه به جهت شرکت در این اردو عازم ایران و بجنورد شویم همه می‌گفتند که ایران کشوری بسته و جنگ‌طلب است همان‌طور که همسایه‌هایش همه در جنگ هستند و درواقع به ما طوری القا شد که ایران پر از تروریست است اما بعد از آمدن به بجنورد شرایط کاملاً متفاوتی مشاهده کردیم و متوجه شدیم آن چیزی که رسانه‌ها به ما القا می‌کنند کاملاً غلط و برعکس است.

بارنس ماهاریکا همچنین افزود: اینجا در بجنورد کاملاً احساس راحتی داشتیم و مردم بسیار برخور‌د خوب و گرمی داشتند و قطعاً به هم‌وطنانم و دیگر افراد، ایران را برای سفر پیشنهاد خواهم کرد.

وی همچنین از غذاهای ایرانی تعریف کرد و گفت: کباب بسیار فوق‌العاده است و غذاهایتان حرف ندارد.

بارنس با اشاره به دیدار تیم کوراش اندونزی با نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: این دیدار کاملاً برایمان هیجان‌انگیز بود و احساس خوبی داشتیم که یک مقام بلند مرتبه مذهبی ما را به حضور پذیرفت چراکه مردم اندونزی نیز مسلمان هستند و از این لحاظ با ایران احساس نزدیکی کردیم.

وی در پایان اظهار کرد: من به‌عنوان یک سفیر ورزشی قطعاً پیام دوستی و امنیت ایران را با خود به کشورم می‌برم و دریافتم ایران یک کشور مسلمان آزاد است و آن‌طور که رسانه‌ها می‌گویند ایران اصلاً کشور عقب‌افتاده‌ای نیست.

ایران کشوری زیباست و مردمانی بسیار مهمان‌نواز دارد

لیا تین یانگ مربی تیم تایوان که ۱۰ سال پیش مربی تیم ملی کوراش بانوان ایران بوده تاکنون چندین بار به ایران سفر کرده است؛ در خصوص نظر مردم کشورش در مورد ایران به خبرنگار فارس در بجنورد گفت: اگر ایرانی‌ها به تایوان سفر کنند تایوانی‌ها در نگاه اول فکر می‌کنند که ایرانی‌ها تروریست هستند و اسلحه یا بمب کمری به همراه دارند و من به‌شخصه از این‌که ایرانی‌ها و مسلمان‌ها را تروریست می‌دانند بسیار ناراحت هستم چراکه این واقعیت ندارد.

این مربی تایوانی ادامه داد: اگر کسی از من در مورد ایران سؤال کند خواهم گفت که ایران کشوری زیبا است و مردمانی بسیار مهمان‌نواز دارد.

وی همچنین بیان کرد: از بین چند شهر ایران که به آن سفر کردم بجنورد را از همه بیشتر دوست داشتم و اگر مجدد دعوت شوم مشتاقم که دوباره به اینجا سفر کنم.

لیا تین یانگ کرمانج‌های خراسان را در چوخه، کوراش و جودو و ترکمن‌های این خطه را در کشتی آلیش خیلی قوی توصیف کرد گفت: گویش کرمانجی را از برخی از ورزشکاران بجنوردی فراگرفتم و این ارتباط صمیمی و دوستانه بین اعضای حاضر در این اردو را نشان می‌دهد.

این مربی تایوانی ادامه داد: در بین کوراشکاران آسیه شجاعی خیلی زرنگ است و فکر می‌کنم که یک روزی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند و در آقایان الیاس علی‌اکبری خیلی خوب کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مربی خانم مهرپور سرمربی حال حاضر تیم ملی کوراش بانوان کشور، نیز بوده است بیان کرد: خوشحالم که پیشرفت شاگردانم را می‌بینم و امیدوارم این پیشرفت‌ها روزبه‌روز فزون‌تر شود.

این مربی تایوانی در پایان برای تیم ملی کشورمان در بازی‌های آسیایی جاکارتا آرزوی موفقیت کرد.

لازم به ذکر است ۶۷ کوراش کار از سه کشور ایران، اندونزی و تایوان طی اردوی مشترک بین‌المللی از ۱۹ لغایت ۳۱ خردادماه در بجنورد به تمرین و آماده‌سازی به جهت حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا در شهریورماه پرداختند و سال گذشته نیز بعد از مسابقات آسیایی کوراش به میزبانی بجنورد این اردوی مشترک بین المللی برگزار شد و با توجه به شرایط خوبی که داشت، برگزاری اردوی بین المللی کوراش در بجنورد به صورت سالیانه در تقویم فدراسیون جهانی کوراش قرار گرفت.

انتهای پیام/الف

نظر شما