شناسهٔ خبر: 26285458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:
مدیریت مصرف آب فراصنفی است

گروه شهرستانها: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم انعقاد تفاهم نامه مشترک شرکت آبفا استان اصفهان وسازمان مردم نهاد کشتی نجات گفت: هم اکنون پرداختن به مسئله تامین ،توزیع و حافظت از آب، موضوعی فراصنفی ست و همه اقشار جامعه باید مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهند. هاشم امینی با بیان اینکه سازمان مردم نهاد کشتی نجات درصدد تغییر سبک زندگی مردم در مواجهه با مصرف آب است اعلام کرد: اعضای سازمان مردم نهاد کشتی نجات که عمدتا افراد متخصص وفعال در زمینه روان شناسی، جامعه شناسی و آسیب شناسی هستند با هدف تغییر سبک زندگی مردم با ارائه راههای مصرف بهینه آب درصدد نهادینه کردن  رفتار درست، مصرف آب هستند. وی افزود: بر اساس اعلام کارشناسان امر، این روزها اگر راههای درست مصرف کردن آب ازسوی افراد غیر مسئول عنوان شود مردم بیشتر توجه می‌کنند چرا که در چند سال اخیر مسئوالان به مراتب و به شیوه‌های گوناگون مردم را دعوت به مصرف صحیح آب نمودند که بی تاثیر نبوده اما براینکه مردم خسته نشوند بهتر است NGO ‌ها هم  در کنار مسئوالان مانع  از بد مصرفی آب شوند. مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان مسئله آب را مقوله ملی برشمرد و خاطر نشان ساخت: همه نگاهها به مسائل پیرامون آب ملی و بین المللی باشد و از نگاه منطقه‌ای به آب باید پرهیز کنیم بطوریکه سعی کنیم با ارائه راههای نوین ، از همین منابع محدود آب برای آیندگان ذخیره کنیم. 

احداث خط دو قطار شهري اصفهان
 با سه شيفت كاري و با سرعت انجام شود

گروه شهرستانها: شهردار اصفهان تاكيد كرد: بايد سازمان قطارشهری اصفهان تمرکز خود را روی فعالیت خط دو به صورت جدی‌تر معطوف كند تا با فعالیت سه‌شیفته، احداث خط دو سرعت بيشتري می‌گيرد. قدرت الله نوروزي در جلسه هیئت‌ مدیره سازمان قطارشهری اصفهان گفت: در آینده نزدیک با حضور یکی از مقامات کشوری، آیین بهره برداری رسمی فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان با پنج و نیم کیلومتر مسیر و شش ایستگاه جدید برگزار می‌شود.
وي افزود: علاوه بر تکمیل خط شرقی مترو، سرفاصله مرحله دوم فاز سه خط یک در مسیر آزادی تا صفه به 15 دقیقه می‌رسد و مدت زمان مسافرگيري  در کل خط تا ساعت 21 افزايش خواهد يافت. رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان  در ادامه اين جلسه افزود: مجتمع‌های ایستگاهی خط دوم متروی اصفهان با نگاه جدید باید احداث شود و تعیین تکلیف این موضوع به سرعت عملیاتی گردد. نصیر ملت تاكيد كرد: بدون شک ارزش افزوده مجتمع‌های ایستگاهی به میزان قابل توجهی بر فعالیت خط دوم قطارشهری اثرخواهد گذاشت. مشاور عالی شهردار اصفهان در ادامه اين جلسه اظهارداشت: با توجه به اینکه در حال حاضر اقدامات نهایی برای برقراری، راه‌اندازی و فعالیت‌های دیگر تونل شرقی در مسیر قدس تا آزادی در حال انجام است، خط کامل خواهد شد و قطارهای مترو می‌توانند بدون هیچ گونه مشکلی از این قطار استفاده کنند. جواد شعرباف افزود: قرار است که ساعت بهره‌برداری در مسیر آزادی تا صفه که پیش از این تا ساعت 15 بود، به بهره‌برداری تا ساعت 21 برسد و استفاده مردم از این حمل و نقل پاک، به میزان قابل توجهی افزایش یابد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه اين جلسه بيان كرد: به محض اینکه خط یک متروی اصفهان به صورت کامل در اختیار مردم قرار گیرد، فعالیت‌های لازم در خصوص یکپارچه‌سازی سیستم حمل نقل شهر اصفهان صورت می‌گیرد. عليرضا صلواتي اتصال خطوط مترو و اتوبوسرانی در شهر را مهم خواند و افزود: قرار است پارک‌سوارها(پاركينگ تشويقي ) در مجاورت ایستگاههای مبدأ و مقصد، تعبیه شود و برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای صورت گیرد که مردم بتوانند به منظور حمل و نقل درون‌شهری خود از ظرفیت‌های مختلف به خوبی بهره لازم را ببرند.

برق منطقه‌ای خوزستان دوباره رتبه برتر شد

گروه شهرستانها: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان یکی از پنج شرکت برتر در استقرار موثر و بهینه مهندسی ارزش ( تکنیک مدیریتی بهینه کردن اجرای پروژه‌ها در سه مقوله کاهش هزینه‌ها، کیفیت و عملکرد آن و کاهش زمان اجرا) شد. به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان، مهندسی ارزش کوششی سازماندهی شده از گروهی افراد موثر و آگاه به موضوع و ذی نفع جهت تجزیه و تحلیل منظم جنبه‌های مختلف پروژه، تعیین روش‌ها و شیوه‌های مناسب تر و بهبود مستمر پروژه در مراحل مختلف چرخه ی حیات آن می‌باشد.
این علم به عنوان یک فناوری شناخته شده در کشورهای پیشرفته جهان برای بهینه کردن سرمایه گذاری، افزایش ارزش تولید و کاهش هزینه‌های غیرضروری پروژه به کار می‌رود. اردیبهشت ماه گذشته نیز، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان یکی از ده شرکت برتر در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) شده بود.

برنامه‌ریزی برای کاهش ۹۴.۱ مگاواتی مصرف برق توسط مشترکین دیماندی برق در آذربایجان غربی

گروه شهرستانها: اکبر حسن بکلو گفت: تعداد ۹ هزار و ۷۲۵ مشترک دیماندی در استان وجود دارد که انتظار می‌رود ۹۴.۱ مگاوات از میزان برق مصرفی خود را کاهش دهند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه کاهش میزان برق مصرفی مشترکین دیماندی جزء اهداف اصلی این شرکت در راستای مدیریت مصرف برق است افزود: مشترکین دیماندی آن دسته از متقاضیانی هستند که برق درخواستی آنها ۳۰کیلووات و بیشتر بوده و اکثرا شامل متقاضیان صنعتی، تجاری و کشاورزی می‌شود. حسن بکلو ادامه داد: تعداد ۱هزار و۳۷۰ مشترک صنعتی ۱۰۰کیلووات و بیشتر در استان داریم که دارای دیماند مصرفی ۱۷۵مگاواتی می‌باشند که سهمیه تعیین شده برای کاهش مصرف آنها ۲۸ مگاوات است. مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان به میزان مشترکین بخش کشاورزی- دیماندی اشاره کرد وگفت: بخش کشاورزی- دیماندی با۶ هزار و۱۰۷مشترک با دیماند مصرفی ۱۷۲ مگاواتی است وسهمیه در نظر گرفته شده برای کاهش مصرف آن‌ها ۵۴ مگاوات است.ایشان با بیان اینکه برای ۱هزار و۴۱۵مشترک بخش اداری-تجاری استان، سهمیه کاهش مصرف ۲ مگاواتی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بخش تجاری- دیماندی استان نیز با ۷۰۵ مشترک، ۱۳ مگاوات مصرف دارند که سهمیه کاهش مصرف این مشترکین نیز ۴مگاوات اعلام شده است. 

محکومیت ضرب وشتم عکاس‌-خبرنگار کرمانشاهی
 از سوی محافظ استاندار

در پی انتشار خبر کتک خوردن عکاس -خبرنگار کرمانشاهی از سوی محافظان استاندار که منجر به آسیب دیدن کمر و بستری شدن وی شد،خانه مطبوعات استان بیانیه‌ای صادر کرد.به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد منتی عکاس خبری یکی از خبرگزار‌های رسمی کشور بر اثر برخورد محافظان استاندار از ناحیه کمر دچار آسیب شد.این اتفاق در جریان سفر رئیس کمیته امداد امام (ره)به کرمانشاه و همراهی استاندار کرمانشاه  با این مقام مسئول ، توسط محافظان استاندار صورت گرفت. که در پی این ضرب وشتم  متنی از ناحیه کمر مصدوم شد به طوری که بنا به گفته خود قادر به چرخاندن کمر نبوده  و راهی  بیمارستان شد. به گفته متنی  هیچ رفتار غیر معمولی از وی سرنزده که مستحق چنین برخوردی باشد.خانه مطبوعات استان کرمانشاه نیز در واکنش به این اتفاق  بیانیه ای صادر کرد. در بخشی از  این بیانیه آمده است:«  رسانه‌ها ابزار ارتباط مردم با مسئولان هستند و تعامل با رسانه‌ها می‌تواند زمینه رفع بسیاری از مشکلات را فراهم کرده و همچنین بستر ساز پیشرفت  و توسعه جامعه باشد. در این میان خبرنگار به عنوان قلب تپنده یک جامعه  از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا جایی که به جرات می‌توان گفت جامعه بدون خبرنگار و رسانه، یک جامعه مرده است. نظر به نقش، ضرورت، اهمیت و جایگاه خبرنگاران و خدمات اجتناب ناپذیر آنها و نیز مخاطرات مختلف سیاسی، امنیتی، حقوقی، قانونی و اجتماعی پیش روی آنان، حمایت و پشتیبانی از این قشر زحمت کش و بی مدعا امری ضروری و اجتناب ناپذیر برای آحاد جامعه و مسئولان است. براین اساس خانه مطبوعات کرمانشاه طبق وظیفه ذاتی و صنفی خود اقدام اخیر محافظان استاندار کرمانشاه در ضرب و شتم عکاس خبری  نامبرده در سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به استان- که در حال تهیه گزارش تصویری بوده  است- را  به شدت محکوم کرده و از استاندار محترم کرمانشاه می‌خواهد سریع و صریح نسبت به اتفاقات بوجود آمده پاسخگو بوده و با خاطیان برخوردقانونی کند.خانه مطبوعات استان کرمانشاه تا احقاق حق این حادثه، این ماجرای  ناخوشایند را دنبال می‌کند و خود را مسئول پیگیری و رسیدگی به این موضوع می‌داند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما