شناسهٔ خبر: 26285051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

نقش ناطق نوری و حدادعادل در سیاست‌های این روزهای ایران چیست؟

این روزها افراد زیادی ادعای تصمیم‌سازی در جریان اصولگرا دارند اما از حرف تا عمل فاصله بسیار است.

صاحب‌خبر -
جمهوریت؛ تصاویری که از جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت منعکس شد، نکات جالبی به همراه دارد. از نبودن چندباره روسای قوا تا حضور محمود احمدی نژاد و حتی سرلشکر فیروزآبادی که این روزها یک چالش خبری پردردسر را پشت سر گذاشته است.

نقش ناطق نوری و حدادعادل در سیاست‌های این روزهای ایران چیست؟


اما در کنار این عکس ها یک تصویر هم بود که در نوع خود جذابیت های سیاسی خاصی دارد. آنجاکه حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری و غلامعلی حدادعادل در یک قابل قرار گرفتند و مشغول گفتگو هستند.

هردو از روسای اسبق مجلس شورای اسلامی هستند و البته هر دو از یک جناح. یکی متعلق به طیف راست سنتی و آن دیگری تفکراتی نزدیک به طیف چپ جناح دارد.

امروز علی اکبر ناطق نوری و غلامعلی حدادعادل دیگر پارلمانتاریست نیستند اما هر دو از تصمیم سازان جناح و موثرین در تحولات سیاسی هستند. اگرچه که هر دو چندان تمایلی ندارند بنا به ملاحظاتی در فضای رسمی قدرت تأثیرگذاری خود را به نمایش بگذارند اما واقعیت آن است که غلام علی حدادعادل از افراد بسیار مهم جبهه مردمی نیروهای انقلاب است و علی اکبر ناطق نوری هم چهره ای است که مورد وثوق، مشورت و تأثیرگذاری در طیف اعتدالگرایان نزدیک به علی لاریجانی و حسن روحانی است.

می گویند اگر جبهه مردمی همچنان به حیات خود ادامه می دهد و تلاش های زیادی می کند به روزهای اوج خود بازگردد، ثمره تلاش های پشت پرده غلامعلی حدادعادل است.

همزمان این را هم می گویند که اگر علی لاریجانی خود را برای انتخابات 1400 و مجلس یازدهم آماده می کند به میزان قابل توجهی مستظهر است به حمایت های همیشگی شیخ نور.

علی اکبر ناطق نوری و غلامعلی حدادعادل بی شک دو چهره مهم سیاست ایران هستند برای کسانی که سیاست را با علاقه دنبال می کنند، این سوال مطرح است که آیا ممکن است تحولات به سمتی پیش رود که یکی از این دو شخصیت یا هر دوی آنها شخصا وارد کارزار انتخاباتی شده و دوباره ردای نامزدی را بر تن کنند؛ لااقل در انتخابات سال 98.

منبع: نامه نیوز

نظر شما