شناسهٔ خبر: 26284848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امام جمعه گنبد خواستار مشارکت کسبه در ایجاد نشاط اجتماعی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی عصر شنبه در همایش روز ملی اصناف درجمع روسای اتحادیه های صنفی گنبدکاووس گفت: جایگاه کسبه و بازاریان

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی عصر شنبه در همایش روز ملی اصناف درجمع روسای اتحادیه های صنفی گنبدکاووس گفت: جایگاه کسبه و بازاریان به عنوان کسانی که رتباط مستقیم با مردم دارند، بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی افزود: کسبه به دلیل این خط ارتباطی و نیز پراکندگی در نقاط مختلف شهری و روستایی، یک جریان شریانی مهم به شمار می روند که براین اساس بایستی مشارکت فعال تری در مدیریت شهری و توسعه شهرستان داشته باشند.
حجت الاسلام ترابی همچنین کسبه و بازاریان را نماد عزت، عقلانیت، دینداری و اعتماد اجتماعی مردم دانست و اضافه کرد: حفظ این شان و جایگاه در شرایط امروز تنها به دست خود بازاریان میسر است.
وی، توجه به مبلمان شهری با تزیین واحدهای صنفی، مشارکت درمدیریت شهری و تصمیم سازی ها با حضور فعال در شوراها و نیز جلسات اداری و حاکمیتی شهرستان، رعایت عفاف در واحد صنفی و آباد کردن مساجد محل کسب از سوی بازاریان را مهم دانست و بر آن تاکید کرد.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به وجود 57 اتحادیه صنفی و افزون بر 12 هزار واحد صنفی زیر پوشش این اتحادیه ها در گنبدکاووس، پیشنهاد کرد که هر یک از اتحادیه ها با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در مردم بویژه نسل نوجوان و جوان از یک رشته ورزشی حمایت نمایند.
حجت الاسلام ترابی گفت: این حمایت ها به معنی تیمداری و حمایت کامل از رشته های ورزشی نیست بلکه درحد تامین برخی ملزومات مورد نیاز تیم ها و ورزشکاران بویژه در محلات آسیب پذیر باشد.
به گزارش ایرنا، عبدالقدیر کریمی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه در سخنانی کوتاه با اشاره به نقش و جایگاه بازاریان در انقلاب اسلامی و استمرار آن، برلزوم توجه جدی کسبه این شهرستان در مدیریت قیمت ها و مهار گرانی به عنوان یکی از دغدغه های مهم مردم و نیز مشارکت در توسعه شهرستان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، رییس اتاق اصناف گنبدکاووس نیز با تبریک اول تیر روز ملی اصناف، گفت: هم اکنون 12 هزار و 500 واحد صنفی که یک هزار واحد آن فاقد پروانه کسب هستند در این شهرستان در قالب 57 اتحادیه فعال هستند که دو اتحادیه مختص بانوان است.
عادل همت زاده افزود: کسبه و بازاریان از ابتدای نهضت امام راحل تاکنون همراه و کنار امام و مردم بوده و از آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری با جان و مال دفاع کرده اند و اکنون نیز در برگزاری مناسبت های مختلف ملی و مذهبی حضوری فعال دارند.
در این همایش که معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز حضور داشت، از سه عضو قبلی هیات مدیره اتاق اصناف گنبدکاووس با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام

نظر شما