شناسهٔ خبر: 26284606 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

رئیس سازمان پدافند غیرعامل:اصلاح طلبان و اصولگرایان وحدت ملی را حفظ کنند

ایرنا : رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در برهه ای که دشمن جنگ اقتصادی به راه انداخته ضروری است تا اصلاح طلبان و اصولگرایان روزه سیاسی گرفته و وحدت ملی را حفظ کنند.

صاحب‌خبر -

سردار غلامرضا جلالی شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت شهید چمران در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز به تهدیدات آمریکا و خروج این کشور از برجام و برنامه های طراحی شده برای آسیب زدن به انقلاب اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها بر این باورند که با تشدید فشارها ایران عقب نشینی می کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکائی ها پس از توافق برجام مباحث امنیتی منطقه و به خصوص نفوذ ایران در منطقه و بحث موشکی را مطرح کردند تا بتوانند ایران را به عقب برانند.

وی تصریح کرد: آمریکائی ها همه‌مولفه های قدرت ملی ما را نشانه رفته بودند تا قدرت دفاعی ایران را کاهش داده و برجام را در کنترل درآورند.

سردار جلالی گفت: آن ها پس از برجام به تعهدات خود عمل نکرده و اقدام به خروج از آن کردند و اروپا را مأمور کردند تا ایران را در برجام‌ نگه دارد و برای تحقق اهداف خود وقت کشی کنند.

وی گفت: برای بازدارندگی در کشور باید تولید مولفه قدرت داشته باشیم که ما نیز در سال های اخیر این قدرت را متراکم کرده و با مانورهای مختلف زمینی، دریایی و هوایی آن را به نمایش گذاشته ایم.

وی ادامه داد: فرماندهان نظامی آمریکا با مشاهده توان بالای دفاعی ایران در زمین، دریا و هوا بر این باورند که امکان جنگ نظامی با ایران غیرممکن است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشورگفت: این دیپلماسی نظامی تاکنون به خوبی نتیجه داده و در حوزه های مختلف به بازدارندگی دفاعی خوبی رسیده ایم.

وی تصریح کرد: ایران امروز به یک تولید کننده بزرگ موشکی تبدیل شده و شهرک های موشکی ما پشتوانه امنیت ملی ماست.

سردار جلالی گفت: مولفه های قدرت ما در حوزه نظامی جدی است و گزینه جنگ نظامی علیه ایران بیشتر یک غلو سیاسی است چرا که توانمندی های ما به تمامی کشورهای جهان ثابت شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: کشور ما امروز به شدت نیازمند وحدت کلمه است و درگیری اصولگرایان و اصلاح طلبان در چنین شرایطی به سود دشمن است به همین دلیل نیازمند رویکرد وحدت ملی هستیم و باید بحث های داخلی را کنار بگذاریم.

سردار جلالی گفت: آمریکا پس از نا امید شدن از جنگ نظامی ،مجموعه ای از فشارهای اقتصادی را به کار گرفته و مردم باید سواد و بصیرت سیاسی و سایبری خود را برای مقابله با دشمن بالا ببرند.

وی تصریح کرد: همچنین مردم در‌ تحرکات اعتراضی باید مراقب باشند و اقدامات ضد انقلابی را از اعتراضات ساده تشخیص دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مسئولان استانی و کشوری می توانند باید مسائل مردم را حل کنند و نگذارند کار به اعتراض کشیده شده و پس از آن به دنبال حل مشکل باشند.

وی گفت: باوجود تمامی مشکلات اقتصادی ، دولت باید از سفره ‌، ‌معیشت و سبد کالای مصرفی مردم حفاظت کند چرا که اثر تهدیدات اقتصادی دشمن نباید به معیشت مردم آسیب وارد کند.

سردار جلالی بیان کرد: اکنون در شرایط خاصی شبیه جنگ هستیم با این تفاوت که تنها ابزار و ‌شیوه های جنگ تغییر کرده ولی دشمنی و‌ کینه آمریکا هنوز ادامه دارد.

وی همچنین به بخشی از رشادت های شهید چمران اشاره کرد و گفت: شهید چمران قابلیت های بالایی داشت و یک ترکیبی از ویژگی های متضاد بود که در طول حیات پر‌برکت خود بخش های مختلفی از زندگی وی را می توان به عنوان الگو قرار داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: شهید چمران دانشمندی باسواد و اهل مطالعه بود و در سطوح عالی تحصیلات خود را گذرانده و قبل و بعد از انقلاب پرچم مبارزه با رژیم صهیونیستی را در داخل و خارج از مرزها بالا نگه داشته بود.

سردار جلالی تصریح کرد: این شهید والا مقام اگرچه نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی کشور بود اما در زمان نیاز و ‌جنگ تحمیلی اسلحه به دست گرفته و وارد میدان می شد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تاکید دارند و شهید چمران الگوی مناسبی از انقلابی گری بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: شهید چمران در دشمن شناسی تخصص ویژه ای داشته و در زمینه های مختلف صاحب نظر بود و با این که ‌مسئولیت های مهمی را برعهده داشت به عنوان فرمانده، میدان جنگ را مدیریت می کرد و هیچگاه این مسئولیت ها باعث نشد رسالت خود را فراموش کند.

 

نظر شما