شناسهٔ خبر: 26284456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش ۶ ماهه اقدامات وزارت ارتباطات در کرمان؛

زیرساخت های اولیه برقراری ارتباطات در کرمان به سطح مطلوب نزدیک شد

کرمان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش اقدامات شش ماهه این وزارت در استان کرمان را ارائه کرد و گفت: زیرساخت های اولیه برقراری ارتباطات در این استان به سطح مطلوب نزدیک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه با حضور وزیر ارتباطلات و فناوری اطلاعات،سرپرست استانداری کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی پروژه های ارتباطی تلفن همراه، تلفن ثابت و اینترنت در استان کرمان افتتاح شد.

محمد جواد آذری‌ جهرمی پس از افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان کرمان در جمع مردم روستای گروک از توابع بخش کوهساران شهرستان راور اظهار داشت: با توجه به وقوع زلزله‌های سال گذشته در استان کرمان مشکلاتی بروز کرد که یکی از آنها در حوزه ارتباطات بود و نیازمندی های مردم در زمان بحران به ارتباطات بیش از زمان‌های عادی است.

وی افزود: ۷۰۰ کیلومتر از جاده های اصلی استان کرمان فاقد ارتباطات بود و در طول این مسیر امداد رسانی به خوبی صورت نمی گرفت.

وزیر ارتباطلات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ۷ ماه پیش با وقوع زلزله‌ها، مشکلات ارتباطی استان کرمان نمایان شدو برای بنده به عنوان خدمتگذار شما در حوزه ارتباطات باعث شرمندگی شد که وضعیت ارتباطات کشور به این صورت بود و چاره ای بجز عذرخواهی نداشتیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: قول دادیم تا ۶ ماه آینده این مشکلات را حل کنیم و امروز به حمدالله زیر ساخت های اولیه برقراری ارتباطات در سطح استان کرمان به سطح مطلوب نزدیک شده هر چند که هنوز فاصله دارد.

وی ابراز داشت: در این ۶ ماه از هفت هزار روستایی کرمان برای یک هزار و ۳۰۰ روستا امکان ثبت نام مجدد تلفن ثابت فراهم شده است.

آذری جهرمی گفت: از مجموع ۲۶۲ روستایی که در مناطق زلزله زده فاقد هرگونه ارتباطات بودند و ۷۰۰ کیلومتر جاده با سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد تومان قرار شد مشکلات آنها بر طرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ۸۸ دکل فرستنده مخابراتی چیزی نزدیک ۵۰ درصد آن به سختی وارد مدار شده و به‌بهره برداری رسیده است که سرمایه گذاری دولت در این بخش ۹۰ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ روستای استان کرمان فقط به اپراتور اول دسترسی داشتند که اکنون با اقدامات صورت گرفته به اپراتور دوم نیز دسترسی پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مناطق جنوبی از خدمات اینترنت بی‌بهره بودند که این مشکل رفع شد و به دنبال رفع مشکل اینترنت دیگر نقاط استان هستیم، تا کید کرد: ارتباطات امروز یک مزیت نیست بلکه حق است و بخشی از حق شما بر عهده ما بود که مقداری از این حق بازگردانده شد.

نظر شما