شناسهٔ خبر: 26284449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

یاسر جبرائیلی، کارشناس مسائل سیاسی:

در ماجرای FATF در رعایت سیاست‌های کلی انقلاب اسلامی کوتاهی صورت گرفت

سید یاسر جبرائیلی کارشناس مسائل سیاسی در مطلبی نوشت:«نسبت مدیریتی ولایت فقیه با دستگاه‌های حاکمیتی- که همه، مشروعیت خود را از ولایت دارند- یک مدیریت کلان ارزشی است. به این معنی که هر مسئول و نهاد و دستگاهی در نظام جمهوری اسلامی شرعاً و قانوناً موظف است سیاست‌های کلی ترسیم شده از سوی ولی فقیه را در جهت‌گیری، رفتار، موضع‌گیری و تصمیم‌گیری خود لحاظ کند».

صاحب‌خبر -




جبرائیلی تاکید کرد:«در ماجرای FATF و کنوانسیون‌های تکلیفی آن (پالرمو و TF) متاسفانه در رعایت مبانی و سیاست‌های کلی انقلاب اسلامی کوتاهی صورت گرفته بود که رهبر حکیم انقلاب در دیدار 30 خرداد 97 با نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی، ضمن یادآوری سیاست‌های کلی نظام مبنی بر پرهیز از ورود به کنوانسیون‌های پخت و پز شده در اتاق‌های فکر قدرت‌های بیگانه، لوایح جاری در مجلس را از مثال‌های این مسئله دانستند».
به گزارش فارس، وی تصریح کرد: «مجلس-همچون سایر دستگاه‌ها- وظیفه دارد در چارچوب سیاست‌های کلی نظام (از جمله سیاست‌هایی که اخیرا یادآوری شد) تصمیم‌گیری کند. اگر مصوبه مجلس در چارچوب سیاست‌های نظام قرار داشت، به تایید دو نهاد ناظر بر رعایت و حسن اجرای سیاست‌ها یعنی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رسید. اگر مغایرت داشت، روند اصلاحی یا حذفی طبق قانون طی خواهد شد».

برچسب‌ها:

نظر شما