شناسهٔ خبر: 26284333 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اقتصاد آلمان نگران عواقب خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا

در حالی که مذاکرات درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به‌کندی پیش می‌رود، عرصه اقتصادی آلمان نگران عواقب یک برگزیت سخت است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: حدود دو سال بعد از رأی انگلیسی‌ها درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا بسیاری از شرکت‌های مهم آلمانی نگرانی عواقب خروج سخت این کشور از اتحادیه اروپا هستند.

به‌نوشته روزنامه "لایزیتسر روندشای" آلمان بعد از هشدار‌های شرکت هوافضا و تسلیحاتی ایرباس، حالا همچنین شرکت خودروسازی "بی‌ام‌و" آلمان هم درباره عواقب یک برگزیت سخت هشدار داده است.

نمایندگی "بی‌ام‌و" در انگلیس در این باره به خبرنگار بی‌بی‌سی گفته است که تا پایان تابستان شفافیت در این مورد ضرورت دارد. شرکت "بی‌ام‌و" حدود ۸ هزار کارمند در انگلیس دارد. نماینده "بی‌ام‌و" در انگلیس گفت: اگر ما در ماه‌های آینده به شفافیتی در این راستا دست پیدا نکنیم باید به‌دنبال جایگزین‌هایی باشیم.

در این شرایط اتاق صنایع و بازرگانی آلمان (DIHK) هم این انتقاد را وارد کرده است که همچنان دو سال بعد از رأی‌گیری خروج در انگلیس مسائل مهمی همچنان باز هستند.

"اریک اشوایتسر"، رئیس اتاق صنایع و بازرگانی آلمان در این باره اظهار داشته است که بالاخره باید شرکت‌ها خود را برای بدترین سناریو آماده کنند. اگر برگزیت سخت اتفاق بیفتد تمام مزایای بازار داخلی مشترک از بین می‌رود.

وی همچنین به ناامنی‌های جدی در زمینه کارآفرینی در این شرایط اشاره کرد.

در تاریخ ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶، ۵۱.۸ درصد انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. بر اساس برنامه‌ها و تاریخ زمانی پیش‌بینی‌شده در ۳۰ ماه مارس سال ۲۰۱۹؛ انگلیس اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که بعد از خروج یک مرحله عبور برای انگلیس در نظر گرفته شود که در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ پایان می‌یابد. در این دوران انگلیس از نظر سیاسی به اتحادیه اروپا تعلق ندارد، اما از نظر اقتصادی انگلیس باید به‌صورت موقت با عضویت در اتحادیه گمرکی و بازار داخلی این اتحادیه در شرایط سابق باقی بماند. اما اینکه آیا این موفقیت به دست می‌آید که به‌موقع یک توافق تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و انگلیس منعقد شود مشخص نیست.

مذاکرات درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در حال حاضر به‌کندی پیش می‌رود و مقامات اروپایی نگران بی‌نتیجه ماندن این مذاکرات و دست نیافتن به توافقی خوب در موعد مقرر هستند.

نظر شما