شناسهٔ خبر: 26284224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

و باز هم دروغی دیگر از نماینده جنجالی

برخلاف آنچه صادقی گفته، رهبر انقلاب به دفعات از برخی سیاست‌های اقتصادی دولت هاشمی و نتایج آن از جمله ترویج اشرافی‌گری یا تضعیف عدالت اجتماعی و زیاد شدن فاصله طبقاتی انتقاد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه جوان در ویژه‌های خود نوشت:

محمود صادقی، نماینده تهران در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد گفته که «کارگزاران سازندگی طرفدار تعدیل اقتصادی بود؛ یعنی بر اساس ضرورت‌هایی که تشخیص می‌دادند پشت سر آقای هاشمی به عنوان نماد و عنصر اجرایی آن جریان وارد میدان شدند و مشخصاً چرخش سیاست‌های اقتصادی کشور را رقم زدند... در همان دوره هم با واکنش‌های جامعه رو به رو شدیم. در برخی از شهرها اعتراضاتی صورت گرفت... من فکر می‌کنم آن سیاست‌ها به نوعی عاملی برای تعمیق شکاف‌های طبقاتی شد. البته نباید فراموش کرد که مجموعه نظام چنین سیاست‌هایی را دنبال می‌کردند. مقام معظم رهبری در آن زمان با اجرای این سیاست‌ها موافق بودند».

بیشتر بخوانید:

جنجال حامیان «FATF» برای بستن دهان منتقدان +عکس


برخلاف آنچه صادقی گفته، رهبر انقلاب به دفعات از برخی سیاست‌های اقتصادی دولت هاشمی و نتایج آن از جمله ترویج اشرافی‌گری یا تضعیف عدالت اجتماعی و زیاد شدن فاصله طبقاتی انتقاد کردند. از جمله، مقام معظم رهبری، در تیر ۷۱ با انتقاد نسبت به مفهوم سازندگی از نگاه برخی افراد، فرمودند: که: «عده‌ای سازندگی را با مادی‌گرایی، اشتباه گرفته‌اند.

سازندگی چیزی است مادی‌گری چیز دیگری است. سازندگی یعنی کشور آباد شود و طبقات محروم به نوایی برسند ... سازندگی همان کاری بود که علی ابن ابیطالب (ع) می‌کرد ... آن بزرگوار با دست خودش نخلستان آباد می‌کرد؛ زمین احیا می‌کرد؛ درخت می‌کاشت؛ چاه می‌کند و آبیاری می‌کرد. این سازندگی است. دنیاطلبی و ماده‌طلبی کاری است که عبیدالله بن زیاد و یزید می‌کردند. این دو تا را نباید باهم اشتباه کرد. امروز یک عده به نام سازندگی خودشان را غرق در پول و دنیا و ماده‌پرستی می‌کنند. آیا این سازندگی است؟».


این اولین بار نیست که محمود صادقی مطالبی خلاف واقع بیان می‌کند و آشکار شدن دروغ‌هایش هم باعث عبرت او نشده است. از جمله چندی پیش او توئیت زده و مدعی شده بود که «بیت رهبری موافق FATF است»! ادعایی بی سند که البته با سخنرانی اخیر رهبری و بدون آنکه قصد پاسخگویی به این دروغ در میان باشد، ادعای او خود به خود رد شد. چه آنکه رهبری صریحاً با پیوستن ایران به این قرارداد بین‌المللی مخالفت کردند.


او البته دروغ‌های سطح پایینی هم دارد؛ مثلاً در یکی از معروف‌ترین نمونه‌ها، چندی پیش او با ارجاع به یک منبع ناشناس ادعا کرد که درهای پی‌وی‌سی سرویس بهداشتی حرم امام رضا (ع) ساخت کشور اتریش هستند و به نشان «Butia Industry Company- Austria» روی این درها اشاره کرده بود. اما حقیقت این بود که نشان تجاری بوتیا که نامش ذکر شد، یک شرکت ایرانی است.


یکی از معروف‌ترین اشتباهات محمود صادقی که به تهمت‌پراکنی علیه یکی از مراجع عظام تقلید مربوط می‌شود، انتساب یک مفسد مالی به «آیت‌الله مکارم شیرازی» بود که توسط دفتر این مرجع تقلید پاسخ داده شد و صادقی مجبور به تصحیح اشتباهش و عذرخواهی‌اش شد. این درحالی بود که پیش از این، چنین ادعای کذبی توسط ضدانقلاب مطرح شده بود که توسط دفتر این مرجع تقلید پاسخ داده شد و صادقی بدون دقت در این موضوع اقدام به تهمت‌پراکنی کرد.

نظر شما