شناسهٔ خبر: 26283572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترویج فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه نیاز به عزم ملی دارد

تبریز - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه و بالندگی آن نیاز به اراده و عزم ملی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا موالی‌زاده، روز شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی آذربایجان شرقی افزود: فرهنگ قرآنی باید در بین آحاد جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان ترویج و گشترش یابد.
وی با بیان اینکه کار شورای فرهنگ عمومی سیاست گذاری، پیگیری و رصد کارها در حوزه فرهنگ قرآنی است، اظهار داشت: در این راستا این شورا از موسسه ها و مهدهای قرآن و عترت در سراسر کشور حمایت می کند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه مردم آذربایجان همواره اهل قرآن و حب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند، یادآوری کرد: مردم این منطقه همواره و در دوران گذشته برای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کرده اند و اکنون نیز این کار را ادامه می دهند.
موالی زاده ادامه داد: شخصیت های بزرگ و معروفی از قبیل علامه طباطبایی و علامه امینی در این منطقه پا به عرصه وجود گذاشته و آثار گرانقدری مانند تفسیر المیزان و کتاب الغدیر را به رشته تحریر درآورده اند.
امام جمعه تبریز و رییس شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: تقویت فعالیت موسسه های قرآنی و جلوگیری از موازی کاری در این حوزه ضروری بوده و از اهداف تشکیل این شورا است.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه از سوی متولیان این حوزه افزود: دستگاه های متولی باید زمینه تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه سهم این استان از این تعداد حافظ قرآنی باید مشخص شود، یادآوری کرد: در این زمینه آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان ورزش و جوانان و دانشگاه ها نقش زیادی بر عهده دارند.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت دستگاه های مختلف در حوزه فعالیت های قرآنی در کشور گفت: آذربایجان شرقی در این حوزه از صبغه طولانی برخوردار بوده و مردم این منطقه با این فرهنگ عجین هستند.
مجید خدابخش با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های قرآنی در قالب هیات های مردمی انجام می شد، افزود: دستگاه های متولی باید با برون سپاری اعتبارهای خود از توان سازمان های مردم نهاد در ترویج فعالیت های قرآنی بهره گیرند.
وی با تاکید بر اینکه قرائت و حفظ قرآن مقدمه ای برای عمل به مفاهیم قرآنی باید باشد، یادآوری کرد: شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی باید روش و راهی در این زمینه تدوین و ارایه کند.
خدابخش ادامه داد: باید بتوان با شیوه های مختلف آیات قرآنی را در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود استفاده و به آن عمل کرد.
8023/518

نظر شما