شناسهٔ خبر: 26283314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

گروه بزرگی از شورشیان ارتش آزاد به ارتش سوریه پیوستند

با چرخش اوضاع به سمت مقاومت و میانجی‌گری مرکز آشتی وزارت دفاع روسیه، شمار زیادی از عناصر مسلح که به گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» وابسته بودند به همراه فرماندهان خود از این گروه جدا و به ارتش سوریه ملحق شدند.

صاحب‌خبر -



مرکز آشتی «حمیمم» وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرده، شمار زیادی از عناصر مسلح وابسته به «ارتش آزاد» تحت فرماندهی «وجدی ابوثلیث» به ارتش سوریه پیوستند و قرار است که در کنار ارتش، با عناصر تروریستی «جبهه النصره» و «داعش» در جنوب سوریه بجنگند.
این نخستین بار است که افراد مسلح وابسته به «ارتش آزاد» به ارتش سوریه می‌پیوندد. این اتفاق با وساطت مرکز آشتی «حمیمم» تحقق یافته است.
در سال‌های اخیر که بحران سوریه، روزهای اوج خود را می‌گذراند، رژیم سعودی از طریق عوامل خود، شماری از فرماندهان ارتش و مقامات سوریه را با اعطای رشوه‌های کلان، از ارتش و دولت جدا و به مخالفان دمشق ملحق کرد که بعدها نام «ارتش آزاد سوریه» روی آنها نهاده شد.
اما در حال حاضر، مخالفان به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ شانسی برای پیروزی بر نیروهای دولتی ندارند و به همین خاطر، سعی می‌کنند، رضایت دولت را برای پذیرش مجدد آنها، به دست آورند.

نظر شما