شناسهٔ خبر: 26283244 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

العبادی: عراق هرگز به عقب باز نخواهد گشت

ابنا

نخست وزیر عراق گفت: چالش جاری این کشور بزرگتر از چالش تروریسم داعش نیست و هرگز به عقب بازنخواهیم گشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حیدر العبادی نخست وزیر عراق درخصوص بحران پساانتخاباتی در کشورش گفت: چالش جاری بزرگتر از چالش تروریسم داعش نیست و ما بر آن غلبه خواهیم کرد و هرگز به عقب بازنخواهیم گشت.

نخست وزیر عراق در مراسم بزرگداشت یکی شهدای نبرد با داعش در شهر نجف اشرف اظهار کرد: باید همانطور که در جنگ با تروریسم دست به دست هم دادیم، امروز نیز دوباره متحد شویم. قربانیان و فداکاری هایی بزرگی که در این راه شده است به ما اجازه بازگشت به عقب نمی دهد.

العبادی افزود: آنچه زمینه ورود داعش به عراق شد، اختلافات سیاسی در داخل کشور بود.

وی با اشاره به موضوعات روز عراق درخصوص نتایج انتخابات و تخلفات انجام شده در آن بیان کرد: این مسیر را نمی توان از کانال تقلب انتخاباتی طی کرد و ما هرگز بخشی از روند تقلب در انتخابات، یا دولت مبتنی بر سهمیه بندی سیاسی و یا ضعیف نخواهیم بود و بر ضرورت صیانت از رای مردم تاکید داریم.

العبادی همچنین بر اهمیت تشکیل دولتی قوی و مورد حمایت پارلمان تاکید کرد و آن را لازمه حفظ دستاوردهایی چون پیروزی بر تروریسم و نیز تامین شغل، خدمات عمومی، توسعه اقتصادی و بازسازی کشورش دانست.

گفتنی است در پی برگزاری انتخابات پارلمانی 22 اردیبهشت در عراق، رهبران و احزاب سیاسی بر سر نتایج آن دچار اختلاف و تنش شدند و سخن از تقلب های گسترده در برخی مراکز رای گیری و شهرهای این کشور به میان آمد.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما