شناسهٔ خبر: 26283173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون مشارکت های اجتماعی وزیر کشور:

تدوین آئین نامه جدید فعالیت سازمان های مردم نهاد در دست اقدام است

معاون مشارکت های اجتماعی وزیر کشور گفت: نظر به اینکه کشور در حوزه فعالیت سازمان های مردم نهاد، جوان است؛ با هدف برطرف کردن اشکالات این حوزه، آئین نامه جدیدی به زودی ابلاغ می شود.

صاحب‌خبر -

تدوین آئین نامه جدید فعالیت سازمان های مردم نهاد در دست اقدام استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس، «کمال اکبری» عصر شنبه در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد و تشکل های اجتماعی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد و موسسات اجتماعی غیرانتفاعی باید در کنار یکدیگر برای حل مشکلات و معضلات جامعه به یک راه حل خردمندانه برسند، چرا که هم دولت و هم مردم از این تشکیلات مردمی و فرهیخته جامعه در سالم سازی جامعه انتظارات زیادی دارند.

معاون مشارکت های اجتماعی وزیر کشور افزود: سازمان های مردم نهاد الگوی اساسی جامعه هستند. مدیران سازمان های مردم نهاد یعنی پیشروان توسعه کشور و حتما توسعه پایدار کشور از رهگذر سازمان های مردم نهاد و مشارکت های اجتماعی عبور می کند، یعنی تک تک اعضای سازمان های مردم نهاد، ظرفیت پیش برندگی نظام را دارند.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برای موضوع تاکید دارند که باید از توان و ظرفیت مشارکت اجتماعی و سازمان های مردم نهاد استفاده کرد. البته در ابتدای راه هستیم و در این حوزه همانند دیگر حوزه ها نارسایی هایی وجود دارد که با درایت و اصلاح آئین نامه باید به تکامل برسد و سازمان های مردم نهاد به شرایط مطلوب دست یابند.

معاون مشارکت های اجتماعی وزیر کشور خاطرنشان ساخت: در دستور کار وزارت کشور است تا کارگروه های ملی و استانی در استان ها در زمینه سازمان های مردم نهاد تشکیل شود که این اقدام هم می تواند ارتباط خوبی بین دولت و اینگونه سازمان ها ایجاد کند تا سمن ها در بسیاری از حوزه ها یاری گر دولت باشند و از حقوق شهروندی مردم دفاع شود.

گفتنی است در این نشست برخی از اعضای سازمان های مردم نهاد نسبت به ساختار و اساسنامه خانه سازمان های غیر دولتی استان مرکزی اعتراضات و نکاتی داشتند که به معاون مشارکت های اجتماعی وزیر کشور اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما