شناسهٔ خبر: 26282734 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتبارات هزینه ای کرمانشاه 17 درصد افزایش یافت

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه گفت: اعتبارات هزینه ای در نظر گرفته شده برای استان در سال 97 سه هزار و 583 میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل نزدیک به 17 درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، طهمورث الیاسی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این افزایش اعتبار بدون در نظر گرفتن اعتبارات بازارچه های مرزی و بودجه مورد نیاز برای اصلاح سیستم های آبیاری و برق است.
وی ادامه داد: رشد بودجه هزینه ای استان کرمانشاه امسال نسبت به سال گذشته 17 درصد بوده در حالی که این رشد در کل کشور 18 و نیم درصد است.
رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: این اعتبارات شامل هزینه های مربوط به حقوق، پرداخت ها، هزینه های جاری، پاداش و مرخصی کارمندان می شود.
الیاسی افزود: در سازوکار در نظر گرفته شده برای توزیع حقوق عملکرد سه ماه ابتدایی سال جاری و آمار مربوط به بازنشستگی ها محاسبه شده است.
وی عنوان کرد: استان کرمانشاه از نظر سرانه های بودجه های هزینه ای نسبت به دیگر استان های کشور بعد از استان کردستان در رده دوم‌ قرار دارد.
رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: مدیران استانی نیز برنامه های خود برای تقسیم بودجه های هزینه ای در اختیار برنامه و بودجه قرار دهند.
الیاسی اظهار داشت: پس از بررسی بودجه و در صورت کاهش بودجه هزینه ای، سازمان برنامه و بودجه در سطح کلان کشوری از حق استان دفاع خواهد کرد.
در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اشتغالزایی در استان گفت: باید در تقسیم بودجه به روستاها و اشتغال روستاییان توجه ویژه ای شود تا از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/8066

نظر شما