شناسهٔ خبر: 26282678 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کشفیات مواد مخدر در خراسان رضوی 22 درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، وحید اشرفی روز شنبه در آستانه روز جهانی مقابله با مواد مخدر طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سه ماه اول امسال 9 هزار و 500 کیلو گرم انواع

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، وحید اشرفی روز شنبه در آستانه روز جهانی مقابله با مواد مخدر طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سه ماه اول امسال 9 هزار و 500 کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان خراسان رضوی کشف شد که بیشترین آن به ترتیب تریاک، حشیش، هروئین و شیشه بوده است.
وی اظهار کرد: طی سال گذشته نیز 32 تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شد که نسبت به سال قبل از آن 9 درصد افزایش داشت.
وی با اشاره به افزایش 87 درصدی تولید تریاک در افغانستان طی سالهای 2016 و 2017 میلادی گفت: یک سوم مواد مخدر تولیدی در قالب ترانزیت از ایران عبور می کند و در نتیجه شاهد افزایش ورود مواد مخدر به کشور هستیم.
اشرفی افزود: پارسال 21 هزار نفر شامل قاچاقچی و معتاد در استان خراسان رضوی دستگیر شدند که هشت هزار و 500 نفر آنان معتادان متجاهر بودند.
وی اظهار کرد: در سه ماه اول امسال نیز پنج هزار و 300 قاچاقچی و معتاد در این استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش دارد.
وی با اشاره به برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در خراسان رضوی گفت: سال گذشته 366 هزار نفر در برنامه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در این استان شرکت کردند.
اشرفی افزود: مجموعه این اقدامات باعث شده شیوع اعتیاد در خراسان رضوی از 2.8 به 2.6 درصد کاهش یابد
و این استان در حوزه آموزش و پیشگیری از اعتیاد استان برتر در کشور معرفی شود.
وی اظهار کرد: استان خراسان رضوی تاکنون 417 شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر داشته است.
وی با اشاره به برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در این استان گفت: همایش بزرگ ورزشی و صبحگاهی، مسابقه کشتی با چوخه، نشست تخصصی مدیران گروه اجتماعی، نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و همایش گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از جمله این برنامه هاست.
پنجم تیر ماه مصادف با 26 ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
3027 / 6053
انتهای پیام

نظر شما