شناسهٔ خبر: 26282621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مخدومه شدن بیش از 148 هزار پرونده وارده به دادگستری چهارمحال و بختیاری

رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 96 ، 148 هزار و 983 پرونده وارده به دادگستری مخدومه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ احمد رضا بهرامی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی چهارمحال و بختیاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پرونده های ورودی به دادگستری در سال 96 نسبت به سال ما قبل از آن 6 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: سال گذشته تعداد 13 هزار و 153 پرونده حقوقی و کیفری در شورای حل اختلاف استان به صلح و سازش منتهی شد.

بهرامی با اشاره به اینکه در سال گذشته 18 پرونده قتل ، 34 پرونده نزاع دسته جمعی و 6 فقره پرونده درگیری وجود داشته است بیان داشت: این پرونده ها در شورای حل اخلاف استان به صلح و سازش منتهی شده است.

وی بحث آموزش در هر اقدامی امری ضروری دانست و گفت: در بخش امور اجتماعی و پیشگیری از جرائم 362 کارگاه آموزشی و مهارت های اساسی زنگی ویژه زوج های جوان برگزار شد.

بهرامی با بیان اینکه طلاق در این استان 14 درصد افزایش داشته است عنوان کرد: خدمات مشاوره ای به دو هزار و 684 زوج در شرف طلاق ارائه شده است.

وی افزود: آموزش تعداد 592 نفر از والدین دانش آموزان و 176 نفر از معلمان مدارس در 36 کارگاه آموزشی پیشگیریهای رشد مدار در این استان صورت گرفته است.

بهرامی با اشاره به اینکه کمپ ترک اعتیاد غیر مجاز در این استان وجود ندارد بیان داشت: سال گذشته مناطق آلوده شهرستان های بروجن و لردگان پاکسازی شد.

وی از دیگر اقدامات دادگستری استان را بررسی اراضی ملی شهر هفشجان دانست و گفت: یک هزار و 500 متر از اراضی ملی هفشجان در دست بررسی است.

بهرامی رهاسازی بستر و حریم رودخانه زاینده رود طی 8 دوره بازه زمانی و نیز رفع تصرف 83 هکتار از اراضی منطقه فرادنبه در شهرستان بروجن را از دیگر اقدامات و فعالیتهای دادگستری استان در سال 1396 برشمرد.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما