شناسهٔ خبر: 26282379 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رژيم صهيونيستي به دنبال هويتي جديد براي جولان است

رژیم صهیونیستی با پیگیری طرح افزایش جمعیت شهرک نشینان صهیونیست در بلندی های اشغالی جولان سیاست یهودی سازی این منطقه را ادامه می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ رژیم صهیونیستی با پیگیری طرح افزایش جمعیت شهرک نشینان صهیونیست در بلندی های اشغالی جولان سوریه سیاست یهودی سازی این منطقه اشغالی را ادامه می دهد.
تلاش رژیم صهیونیستی برای الحاق جولان سوریه به خاک خود و تحمیل هویت جدید بر این منطقه ادامه دارد. این تلاش این بار از طریق طرح افزایش آمار شهرک نشینان در منطقه اشغالی سوریه در حال پیگیری است. در این زمینه اظهارات مقامات صهيونيستي از جمله سخنان موشه کحلون وزیر دارایی این رژیم قابل توجه است. کحلون گفت کابینه برای افزایش آمار جمعیت شهرک نشینان در جولان طرح گسترده ای دارد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2331237" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2159931/2331237?width=340&height=240"></script></div>


رفیق ابراهیم از اهالی جولان سوریه درباره طرح رژیم به العالم گفت «جولان برای خود صاحب دارد و صاحب آن کشوری به نام جمهوری عربی سوریه است. همانگونه که ارتش عربی سوریه تروریست ها، خائنان و متجاوزان را سرکوب کرد، به خواست خدا جولان را نیز آزاد خواهد کرد.» 
طرح توسعه شهرک ها در جولان اشغالی که با نام نتو گولان آغاز شده است، چندین شهرک از جمله گونن، اینزوان و کلاعالون را شامل می شود. به همین دلیل ساکنان اصلی جولان خود را برای مقابله با این طرح آماده کرده اند.
حسن فخرالدین از اهالی جولان گفت «هرچه تعداد شهرک نشینان در جولان بیشتر شود، اصرار ما به حفاظت از سرزمین مان نیز بیشتر خواهد شد. هر چه زمان بگذرد باز هم این سرزمین، متعلق به کشور سوریه است.»
بسام الصفدی خبرنگار اين شبکه افزود طرح توسعه شهرک های جولان اشغالی پس از آن آغاز شد که کنگره آمریکا سعی کرد تسلط رژيم صهيونيستي را بر روستاهای بلندی های اشغالی جولان تقویت کند تا براساس آنچه در رسانه های رژیم فاش شده است، در ادامه بتواند منطقه جولان را نیز در طرح موسوم به معامله قرن وارد کند.

نظر شما