شناسهٔ خبر: 26281743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زمینه اشغال 263 مددجوی کمیته امداد شهرضا فراهم شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شهرضا با اعطای 785 میلیون تومان اعتبارات امدادی شهرستان شهرضا بین مددجویان واجد شرایط ، زمینه اشغال 263 نفر فراهم شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرزاق میرزایی امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شهرضا با بیان این‌که 2 هزار و 220 خانواده تحت پوشش کمیته امداد شهرضا هستند، اظهار کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد، یکی از رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

وی با بیان این‌که توانمندسازی خانواده‌ها با هدف ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای این خانواده‌ها انجام می‌شود، افزود: یکی از اقدامات کمیته امداد شهرستان شهرضا، تأسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت است که در این قرض‌الحسنه خیران می‌توانند سپرده‌گذاری کنند و هر زمان نیاز داشتند، برداشت کنند و نیازمند نیز توسط خیر سپرده‌گذار معرفی می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شهرضا با بیان این‌که در این صندوق قرض‌الحسنه 300 نفر در نوبت وام کارگشایی هستند و این صندوق نه سود می‌دهد و نه سود می‌گیرد، گفت: امسال 400 نفر در کلاس‌های آموزشی کمیته امداد آموزش دیده‌اند و نیازسنجی و آموزش خانواده‌های تحت پوشش در 52 رشته، پیش از واگذاری تسهیلات انجام می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت 4 میلیارد تومان وام اشتغال به 220 نفر توسط کمیته امداد شهرضا، عنوان کرد: 785 میلیون تومان اعتبارات امدادی شهرستان شهرضا بین واجدان شرایط توزیع شده که واگذاری مجموع اعتبارات زمینه اشغال 263 نفر را فراهم کرده است.

میرزایی با بیان این‌که به ازای استخدام یک تا 5 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد تا 100 میلیون تومان تسهیلات نیز به کارفرمایان پرداخت می‌شود، اذعان داشت: اگر کارفرمایانی که در هر زمینه اقدام به استخدام افراد تحت پوشش کمیته امداد کنند، تا 18 ماه 100 درصد حق بیمه کارفرما و پس از آن تا دو سال 50 درصد این حق بیمه، پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که کمیته امداد نظارت‌های قبل، حین و تا پنج سال پس از واگذاری تسهیلات را انجام می‌دهد، اضافه کرد: مددجویان با اخذ کارت مهارت و پروانه کسب برای اشتغال می‌توانند دو نوع تسهیلات بانکی تا سقف20 میلیون تومان و تسهیلات امدادی تا سقف35 میلیون تومان دریافت کنند.

فرماندار شهرستان شهرضا در ادامه جلسه با اشاره به اهمیت طرح کارورزی، اظهار کرد: طرح کارورزی که دولت آن را ابلاغ کرده طرحی است که در کشورهای دیگر اجرا شده و موفق بوده است بنابراین اگر در کشورمان درست اجرایی شود، بسیار مؤثر و کارآمد است.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد با بیان این‌که طرح کارورزی سبب آشتی و هم‌افزایی بین علم و تجربه در بخش‌های اقتصادی می‌شود، بیان داشت: علمی در که دانشگاه‌ها آموزش داده می‌شود در اقتصاد کارایی ندارد و تلفیق علم و تجربه می‌تواند مشکلات موجود بخش صنعت، خدمات و کشاورزی را به حداقل برساند.

وی با اشاره به این‌که مسأله اقتصادی در حال تبدیل شدن به مشکل اقتصادی است، افزود: واحدهای پذیرنده کارورز باید در خصوص طرح کارورزی توجیه کامل شوند تا نگرانی از بابت قوانین کار نداشته باشند.

فرماندار شهرضا با تأکید بر این‌که دستگاه‌های شهرستان باید در طرح کارورزی تلاش کنند تا سهمیه خود را جذب کنند، گفت: رونق اقتصادی و فعال بودن واحدهای اقتصادی باید در دستور کار بانک‌های شهرستان شهرضا باشد.

رفیعی‌نژاد با بیان این‌که بانک‌ها در مسائل معیشتی و اقتصادی و اداری در شهرستان مشارکت کنند، عنوان کرد: سخت‌گیری‌ها در بانک‌ها اگر بومی و استانی است و مبنای قانونی ندارد باید تجدید نظر شود.

وی با تأکید بر این‌که سرمایه‌گذاران نباید در پیچ و خم کاغذبازی ادارات گرفتار شوند، اذعان داشت: دستیابی و رسیدن به تسهیلات را برای مردم و سرمایه‌گذاران نباید سخت کرد.

فرماندار شهرضا با بیان این‌که رؤسای بانک‌ها باید حضور بیشتری در عرصه اشتغال‌زایی شهرستان داشته باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار بیکاری شهرستان شهرضا باید آسیب‌شناسی شود که اداراتی که سهمیه کارورزی دارند چرا از آن استقبال نکردند.

 

انتهای پیام/م

 

کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شهرضا

برچسب‌ها:

نظر شما