شناسهٔ خبر: 26281570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ایلدریم: دولت تدابیر لازم برای امنیت انتخابات را اتخاذ کرده

بنعلی ایلدریم نخست وزیر ترکیه درباره امنیت انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی که قرار است فردا ۲۴ ژوئن در این کشور برگزار شود، گفت: قبل از برگزاری انتخابات، مطرح کردن برخی موضوعات درباره امنیت آن کار صحیحی نیست. دولت ماه‌ها است که تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات در آرامش و امنیت را اتخاذ کرده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزای مهر: نخست وزیر ترکیه درباره برگزاری انتخابات فردا در این کشور اعلام کرد: دولت تدابیر لازم برای امنیت این رویداد را اتخاذ کرده است.

به گزارش آناتولی، بنعلی ایلدریم نخست وزیر ترکیه درباره امنیت انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی که قرار است فردا ۲۴ ژوئن در این کشور برگزار شود، گفت: قبل از برگزاری انتخابات، مطرح کردن برخی موضوعات درباره امنیت آن کار صحیحی نیست. دولت ماه‌ها است که تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات در آرامش و امنیت را اتخاذ کرده است.

نخست وزیر ترکیه ادامه داد: شورای عالی انتخابات متولی اصلی این مهم است. این نهاد در تمامی کشور تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات را اتخاذ کرده؛ اما این شورا به شکل کلی مسئولیتی در قبال تامین امنیت انتخابات برعهده ندارد.

وی ادامه داد: در صورت نیاز، تدابیر امنیتی با مشارکت پلیس و ژاندارمری اتخاذ خواهد شد.

لازم به ذکر است، ۲۹ فروردین ماه سال جاری رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که با برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور در ۲۴ ژوئن مصادف با سوم تیرماه موافقت کرده است.

بر این اساس، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور در ۲۴ ژوئن برگزار می‌شود.

اردوغان علام کرد: روند قانونی برگزاری انتخابات فورا آغاز می‌شود. شورای عالی انتخابات نیز آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات را شروع خواهد کرد.

این تصمیم پس از نشست رئیس جمهوری ترکیه و رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور با دولت باغچه‌لی رئیس حزب حرکت ملی در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا اعلام شده است.

گفتنی است، باغچه‌لی چند روز پیش و در یک سخنرانی در نشست حزب خود پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و پارلمان ترکیه در ۲۶ آگوست سال جاری را داده بود.

نظر شما