شناسهٔ خبر: 26281248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار مرکزی:

تسهیلات اشتغال روستایی در مسیر توسعه روستاها به کار گرفته شود

فراهان- استاندار مرکزی گفت: تسهیلات اشتغال روستایی فقط بایستی در مسیر توسعه روستاها و ایجاد شغل و درآمد در این محدوده ها به کار گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در فراهان اظهار داشت: موضوع اعطای تسهیلات اشتغال روستایی از جمله اقدامات دولت به منظور توسعه روستاها و حفظ جمعیت روستایی است، بنابراین این بودجه باید به درستی در محل مورد نظر خود هزینه شود.

استاندار مرکزی با اشاره به شهرستان فراهان و نیازهای این شهرستان افزود: شهرستان فراهان حدود 28 هزار نفر جمعیت دارد که بخش عمده ای از این جمعیت در محدوده های روستایی زندگی می کنند، لازم است که در این شهرستان موضوع اشتغال روستایی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آقازاده بیان کرد: از سوی دیگر بایستی زیرساخت های راه و ارتباطات جاده ای این شهرستان تقویت شود که در این رابطه باید تخصیص اعتبارات ملی را پیگیری کنیم چراکه به یکصد میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پیگیری برای شهر شدن روستای پرجمعیت تلخاب فراهان، خاطرنشان ساخت: مسئولان مرتبط شهرستانی و استانی این مهم را با جدیت پیگیری کنند، چراکه با این اقدام بخش مهمی از مشکلات تلخاب رفع خواهد شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شهرستان فراهان و منطقه تلخاب از ظرفیت های مطلوبی در حوزه کشاورزی و گردشگری برخوردار هستند که باید از این پتانسیل ها به منظور رونق اقتصاد شهرستان و ایجاد اشتغال و درآمدزایی بهره گرفته شود.

آقازاده ادامه داد: با ایجاد اشتغال و درآمدزایی در این شهرستان که بخش عمده از جمعیت آن روستایی هستند، زمینه توسعه روستاهای منطقه و کاهش مهاجرت این جمعیت به شهرها فراهم می شود.

نظر شما