شناسهٔ خبر: 26281163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

650 میلیارد ریال برای آبادانی شهرستان سرباز اختصاص یافت

چابهار- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 650 میلیارد و 213 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی برای توسعه و آبادانی این شهرستان اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

مجیب حسنی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبارات برای اجرای 315 پروژه عمرانی در 25 فصل و 58 برنامه هزینه می شود.
وی بیان کرد: این در حالیست که سال گذشته 684 میلیارد ریال اعتبار شامل 89 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، 179 میلیارد ریال از محل درآمد نفت وگاز و 416 میلیارد ریال از اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور به این شهرستان اختصاص یافته بود.
سرپرست فرمانداری سرباز افزود: فصل های حمل ونقل، آب وفاضلاب شهری وروستایی، توسعه خدمات شهری، روستایی و عشایری و آموزش وپرورش به ترتیب بیشترین مبلغ اعتبار را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: شهرستان مرزی سرباز با 121 کیلومتر مرز خاکی محرومیت زیادی در بخش های آبرسانی، فضای آموزشی، بهداشت ودرمان، اجرای طرح هادی، راهسازی، برق، پوشش مخابراتی و اینترنتی دارد.
حسنی ادامه داد: رسیدن به شاخص های مطلوب توسعه نیازمند اختصاص اعتبارات خارج از نوبت و ویژه است.
سرپرست فرمانداری سرباز بر حل مشکلات آبرسانی سیار، تکمیل چارت خانه های بهداشت ومراکز بهداشتی درمانی شهری وروستایی، ساخت فضاهای آموزشی استاندارد، اجرای طرح هادی روستایی و بازگشایی و آسفالت راههای روستایی تاکید کرد.
وی از مدیران کل استانی خواست با سفر به شهرستان سرباز از نزدیک مسائل و مشکلات را بررسی و نسبت به برآورد اعتبارات و اجرای به موقع طرح ها اقدام کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان سرباز با مرکزیت راسک با 190 هزار نفر جمعیت، 11هزار و 500 کیلومترمربع وسعت، 4 بخش 4 شهر، 11 دهستان و 750 آبادی دارد و در 500 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043 **6081

نظر شما