شناسهٔ خبر: 26280780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی خمین:

آب در ۷ روستای شهرستان خمین جیره بندی شده است

خمین- رئیس امور آب و فاضلاب روستایی خمین گفت: در حال حاضر هفت روستای شهرستان خمین تحت جیره بندی آب قرار دارند و چهار روستا نیز به وسیله تانکر سیار آبرسانی می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، داود رضایی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خمین، اظهار کرد: در سال گذشته از ۱۲۵ روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی در شهرستان خمین، ۱۲ روستا جیره بندی آب شدند.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی خمین خاطر نشان کرد: همچنین در سال گذشته هشت روستا به وسیله تانکر سیار آبرسانی شدند و تامین آب شرب شش روستای دیگر نیز از طریق اجاره چاه آب کشاورزی انجام شد.

وی ادامه داد: در سال جاری با اجرای فاز اول و دوم تامین آب از سد کوچری تا حدودی مشکلات روستاهای بخش مرکزی شهرستان خمین رفع شده، اما به دلیل اینکه از یک مخزن در این طرح برای آبرسانی استفاده می شود، در روزهای پایانی هفته قحطی و افت فشار آب در روستاها وجود دارد.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر چهار روستا به وسیله تانکر سیار آبرسانی می شوند و با وضعیت موجود در ماه های آتی پیش بینی می شود پنج روستای دیگر نیز به همین وسیله آبرسانی شوند.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی خمین، با بیان اینکه مدیریت بحران آب نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است، اظهار کرد: در سه سال اخیر، ۴۱۱ انشعاب غیرمجاز در روستاها قطع و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

رضایی تصریح کرد: تا قبل از بارندگی های بهار سال جاری، وضعیت بارش ها ۵۰ میلی متر گزارش شد که با شروع بارش ها در سه ماه ابتدای سال این میزان به ۱۸۰ میلیمتر رسید و شرایط نسبتا مطلوبی را رقم زد.

نظر شما