شناسهٔ خبر: 26280561 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایران ۳ - بلغارستان یک / ۳ امتیاز بلغاری به کام شاگردان کولاکوویچ

تیم ملی والیبال ایران در چارچوب دومین از هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال با نتیجه ۳ بر یک بلغارستان را مغلوب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پنجم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در حالی برگزار شد که تیم ملی ایران در دومین مسابقه خود به مصاف تیم ملی والیبال بلغارستان رفت.

ایران ۳ - بلغارستان یک / ۳ امتیاز بلغاری به کام شاگردان کولاکوویچ

این مسابقه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی و در حضور هواداران پرشور ایران و از ساعت ۱۸ و ۳۰ برگزار شد.

تیم ملى والیبال ایران در حالی در این مسابقه به میدان رفت که بازی نخست خود در این هفته را با پیروزی مقابل کره جنوبى پشت سر گذاشته بود، بلغارستان، اما در بازی نخست خود ٣ بر ٢ مغلوب آلمان شده بود.

**ست اول: ایران 25 - بلغارستان 22

تیم ایران بازی را با ترکیب میلاد عبادی پور، سامان فائزی، سعید معروف، صابر کاظمی، علی شفیعی، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) آغاز کرد.

استقبال بسیار کمتری نسبت به روز گشته از بازی ایران و بلغارستان شد و صندلی های خالی بیش از هر چیزی به چشم می‌آمد. دو امتیاز اول این مسابقه با درخواست ویدئوچک به ایران رسید و پس از آن سرمربی بلغارستان درخواست وقت استراحت فنی کرد.

برتری ایران در شروع مسابقه کاملاً محسوس بود و تیم ها در امتیاز 8 بر 2 به سود ایران راهی وقت استراحت فنی اول شدند.

در امتیاز 12 بر 9 و زمانی که کولاکوویچ از عملکرد بازیکنانش رضایت نداشت درخواست وقت استراحت فنی کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند.

برتری ایران در ست نخست مسابقه ادامه پیدا کرد تا اینکه تیم ها در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران راهی وقت استراحت فنی دوم شدند. تیم ایران با دریافت های خوب و پاس های کم نقص سعید معروف توانست برتری خود را حفظ کند. ست نخست در با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ایران ۳ - بلغارستان یک / ۳ امتیاز بلغاری به کام شاگردان کولاکوویچ

**ست دوم: ایران 25 - بلغارستان 15

ترکیب تیم ایران در شروع ست دوم نسبت به ست نخست تغییری نکرد و ایران هم توانست همچون ست اول عملکرد خوبی داشته باشد.

سعید معروف با به کار گیری درست از سرعتی زن های تیم ملی والیبال ایران توانست برتری ایران را حفظ کند تا تیم ها در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران راهی وقت استراحت فنی اول شوند.

در ادامه هر دو تیم اشتباهت زیادی در سرویس داشتند. امتیاز 16 بر 11 موجب شد تا تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. دفاع های خوب از بازیکنان ایران نتیجه بازی را 20 بر 12 به سود ایران کرد تا سرمربی بلغارستان درخواست وقت استراحت فنی کند.

بلغارها در ست دوم تقریبا حرفی برای گفتن نداشتن و اختلاف 10 امتیاز در نتیجه 22 بر 12 گویای این امر بود. از کار انداختن بازیکنان سرعتی ایران کار سختی بود که بلغارها توان اجرای آن را نداشتند. ست دوم با نتیجه 25 بر 15 به سود ایران تمام شد.

ایران ۳ - بلغارستان یک / ۳ امتیاز بلغاری به کام شاگردان کولاکوویچ

**ست سوم: ایران 23 - بلغارستان 25

نخستین امتیاز در ست سوم را صابر کاظمی برای ایران کسب کرد. بلغارها اصلاً در حد و اندازه های تیم همیشگی خود نبودند و همین امر موجب شد که خیلی زود نتیجه بازی 4 بر صفر به سود ایران شود تا سرمربی بلغارستان درخواست وقت استراحت فنی کند.

عملکرد ایران در این ست بسیار قاطعانه بود. در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه بلغارها اختلاف را کم کردند و نتیجه بازی 12 بر 11 به سود ایران شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد.

برتری ایران ادامه پیدا کرد و خواسته های کادر فنی به خوبی در زمین مسابقه اجرا شد تا اینکه در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

شاگردان کنستانتینوف موفق شدند در امتیاز 18 بازی را به تساوی بکشانند تا کولاکوویچ یک بار دیگر درخواست وقت استراحت فنی کرده و نکاتی را به بازیکنانش گوشزد کند.

این ست هم با نتیجه 25 بر 23 به سود بلغارستان خاتمه پیدا کرد تا کار به ست چهارم کشیده شود.

ایران ۳ - بلغارستان یک / ۳ امتیاز بلغاری به کام شاگردان کولاکوویچ

**ست چهارم: ایران 25 - بلغارستان 14

تیم ایران که شکست ناباورانه ای در ست سوم داشت برای شروع ست چهارم با تمام قوا وارد میدان شد؛ هرچند ترکیب تیم ایران نسبت به ترکیب شروع کننده مسابقه تغییری نداشت.

در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. تیم ایران رفته رفته بر توپ و میدان مسلط شد و توانست نتیحه بازی را 14 بر 9 به سود خود کند.

در امتیاز 16 بر 10 به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند و در امتیاز 17 بر 10 به سود ایران سرمربی بلغارستان درخواست وقت استراحت فنی کرد.

این ست هم با نتیجه 25 بر 14 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا شاگردان کولاکوویچ در مجموع این مسابقه را با نتیجه 3 بر صفر به نام خود ثبت کنند. این ششمین پیروزی تیم ملی والیبال ایران در جریان رقابت های لیگ ملت های والیبال محسوب می‌شود.

خلاصه والیبال ایران و بلغارستان در ۲ تیر ۹۷ +فیلم

انتهای پیام/

دومین پیروزی پیاپی سروقامتان ایران در خانه

نظر شما