شناسهٔ خبر: 26280446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دستگیری‌های جدید در عربستان؛ نوبت به بازرگانان رسید

ایرنا : شماری از ثروتمندان ، بازرگانان و تجار سرشناس عربستان هدف دور جدیدی از دستگیری ها در این کشور قرار گرفته اند.

صاحب‌خبر -

العهد الجدید حساب کاربری مشهور عربستان امروز شنبه در توئیتی فاش کرد که نیروهای امنیتی امروز سه تن از اعضای خاندان &#۳۹;بن محفوظ&#۳۹; و طی روزهای گذشته هم دو تن از جمله&#۳۹; المکاوی&#۳۹; و &#۳۹;اسامه بن یحیی فیلالی&#۳۹; را بازداشت کرده اند.

این منبع اضافه کرد که احتمال افزایش شمار دستگیر شدگان وجود دارد.

شاه عربستان نوامبر سال گذشته با تشکیل کمیته عالی مبارزه با فساد مسئولیت آن را بر عهده &#۳۹;محمد بن سلمان&#۳۹; ولیعهد گذاشت . چند روز بعد از تشکیل این کمیته ،دهها نفر از شاهزادگان ،تجار و بازرگانان این کشور دستگیر و برای سه ماه در هتل &#۳۹;ریتز کارلتون &#۳۹; نگهداری شدند.

&#۳۹;ولید بن طلال&#۳۹; و &#۳۹;متعب بن عبدالله&#۳۹; دو تن از برادر زاده های &#۳۹;سلمان بن عبدالعزیز&#۳۹; از مشهورترین این دستگیر شدگان بودند.

شمار زیادی از دستگیر شدگان بعد از پرداخت مبالغ هنگفتی آزادی خود را به دست آوردند.

دادستان عربستان اعلام کرد که دولت از دستگیر شدگان در مجموع ۱۰۷ میلیارد دلار که بخشی از آن وجه نقد بود ، دریافت کرده است .

مردم عربستان اقداماتی که با نام مبارزه با فساد در این کشور انجام می شود را واقعی نمی دانند. این بی اعتمادی به ویژه بعد از آنکه فاش شد ولیعهد عربستان دهها میلیارد دلار را صرف خرید تابلوهای نقاشی یا ویلای های رویایی در سایر کشورها کرده ، بیشتر شده است .

کاهش قیمت نفت طی سال های اخیر ، موجب کاهش شدید درآمدهای این کشور شده است . این کاهش درآمد در کنار هزینه های میلیاردی این کشور در جنگ یمن ، فشار زیادی را به مردم این کشور وارد کرده است .

 

نظر شما