شناسهٔ خبر: 26279958 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

میزان تولید بذر غلات در خراسان شمالی افزایش یافت

محمد نقی کاظمیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در چهار سال گذشته میزان تولید بذور در این استان سه هزار تن بوده که امسال افزایش یافت.وی با بیان

صاحب‌خبر - محمد نقی کاظمیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در چهار سال گذشته میزان تولید بذور در این استان سه هزار تن بوده که امسال افزایش یافت.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تولید بذر اصلاح شده در استان را به 20 هزار تن افزایش دهیم گفت: ارقام خوب و دارای سازگار، 30 درصد باعث افزایش تولید خواهد شد که باید از این پتانسیل استفاده کنیم.
کاظمیان ارقام گندم آبی را 9 رقم و گندم دیم را هشت رقم عنوان کرد و افزود: همچنین ارقام جو دیم و آبی چهار رقم است که هم اکنون درصد پوشش بذر اصلاح شده 50 درصد است که در سال های آینده این میزان در گندم آبی به 65 درصد و گندم دیم به 45 درصد خواهد رسید.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون یکهزار و 100 تن بذور گندم خریداری شده که پیش بینی می شود این میزان به 10 هزار تن برسد که با توجه به قیمت توافقی خرید جو به روز است.
کاظمیان با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت خرید هر کیلوگرم جو 12 تا 13 هزار ریال است افزود: براساس یارانه ای که دولت پرداخت می کند به قیمت مناسب در اختیار کشاورز قرار می گیرد.
کشاورزان خراسان شمالی امسال در 49 هزار هکتار اراضی آبی و 80 هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت کرده اند.
ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی گندم در استان 350 هزار تن است که 25 مرکز نسبت به خرید گندم مبادرت دارد از این تعداد 18 مرکز تعاون روستایی و 6 مرکز بخش خصوص است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام

نظر شما