شناسهٔ خبر: 26279737 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:

با ترامپ یا بی‌‌ترامپ مشکلی در بخش ماشین‌های کشاورزی نخواهیم داشت

به گفته کامبیز عباسی؛ یک خوداتکایی 90 درصدی در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی کشور وجود دارد و عملا برجام تاثیری بر عرضه ماشین‌آلات کشور نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، کامبیز عباسی (معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی) در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر واردات ماشین‌آلات کشاورزی اظهار داشت: خوشبختانه در کشور ما در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی و تامین ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی بیش از 300 عرضه‌کننده لوزام و تجهیزات آبیاری و بیش از 250 عرضه‌کننده لوزام و ماشین‌آلات کشاورزی داریم که نشان دهنده یک خوداتکایی 90 درصدی در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی کشور است و عملا تحریم‌ها تاثیری بر عرضه ماشین‌آلات کشور نخواهد داشت.

وی افزود: ما سالیان سال است که در تحریم به سر می‌بریم و با این خوداتکایی و سرمایه‌گذاری در دولت تدبیر و امید که در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی رقم خورد، توانستیم به تولید، تامین و دانش مناسب تجهیز شویم. حدود 5هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری باعث خروج از رکود در صنعت ماشین‌های کشاورزی کشور شد و ما با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

عباسی در ادامه تصریح کرد: اما در 10 درصد از نیازها که عموما نیازهای فناوری نوین است لازم است تا شرکت‌های دانش بنیان ما فعال‌تر عمل کنند و از کشورهایی که با امریکا توافق ندارند؛ این فناوری‌ها تامین شده و به سرعت آن را بومی‌سازی کنیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در رابطه با تامین ارز مورد نیاز بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: امیدواریم سیاست‌های حمایتی تامین ارز مورد نیاز تامین‌کنندگان ما با ارز مصوب دولتی تسهیل شود. ما اگر از حمایت داخلی برخوردار باشیم و بتوانیم طبق برنامه‌ها پیش برویم مطمئنا در آن 10 درصد هم با مشکل مواجه نخواهیم شد.

وی افزود: ما مراودات خوبی با کشورهایی مانند هند، چین، آسیای شرقی و جنوب شرقی و بخشی از اروپا و ترکیه داریم. برآورد ما بر این است که در این 10 درصدی مبادی ورود قطعات یدکی با مشکل مواجه نخواهیم بود.

عباسی در رابطه با مراوده با ترکیه عنوان کرد: اگر مشکلی بر سر راه ما باشد عموما مرادات ما با کشورهای اروپایی است و مشکلی در مراوده با ترکیه هم نخواهیم داشت. با توجه به تثبیت نرخ ارز که در کشور اتفاق افتاد و به شرط تامین آن، در حوزه انتخاب کشور برای تامین مبادی ورودی ما هیچ مشکلی نداریم. با ترامپ یا بی‌‌ترامپ هیچ مشکلی در این حوزه اتفاق نخواهد افتاد.

نظر شما