شناسهٔ خبر: 26279684 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سلیمی:

تفویض اختیار به استانداران به‌جای تفکیک وزارتخانه‌ها/ تأثیر اصلاح ساختار دولت بر سهم بودجه عمران کشور

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است اگر دست استانداران در اداره امور استانی باز شود، دیگر نیازی به تفکیک وزارتخانه ها نیست.

صاحب‌خبر -

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قرار بررسی لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در صحن علنی هفته جاری مجلس، گفت: طبق قانون اصل بر کوچک سازی دولت است و در این بین تفکیک مجدد وزارتخانه ها باعث بزرگ شدن دولت می شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 90 درصد بودجه عمومی کشور صرف امور جاری می شود، عنوان کرد: با تفکیک ها وزارتخانه ها بودجه بیشتری سمت امور جاری می رود و دیگر سهمی برای عمران کشور نمی ماند برای همین است که در حال حاضر نیز واگذاری بخش های دولتی در دست اقدام است تا دولت به سمت کوچک شدن حرکت کند.

وی در ادامه به تعداد وزارتخانه های سایر کشورها اشاره و بیان کرد: در بسیاری از کشورها مثل ژاپن برای اموری همچون آموزش از سطح ابتدایی تا دکتری تنها یک وزارت آموزش وجود دارد و تمام حوزه آموزش کشور بر عهده آنها است این در حالی است که تعداد وزارتخانه ها در کشور ما از بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر است.

سلیمی در ادامه با بیان اینکه اصلاح ساختار دولت و تفکیک وزارتخانه ها باری بر دوش دولت می گذارد، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد زیادی وزارتخانه در کشور وجود دارد که تأمین هزینه نیروهای آن نیز دغدغه بزرگی برای دولت است لذا در این میان افزایش تعداد وزارتخانه ها به صلاح کشور نیست.

وی همچنین به انتقاد از عملکرد وزارتخانه های دولت پرداخت و افزود: بسیاری از معاونت های وزارتخانه ها تنها اسم دارند و هیچگونه فعالیتی ندارند و این به خاطر عدم تفویض اختیار وزرا به معاونان و عدم تفویض اختیار دولت به استانداران است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان تمرکزگرایی افراطی را باعث بزرگ شدن دولت و کندی کارها در کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر دست استانداران در اداره امور استانی باز شود، دیگر نیازی به تفکیک وزارتخانه ها نیست./

پایان پیام

نظر شما