شناسهٔ خبر: 26279542 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نخبگان نقش کلیدی در مهار آسیب های اجتماعی دارند

حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری روز شنبه در دومین روز از هفته گرامیداشت قوه قضاییه و مراسم تجدید بیعت با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آرامستان وادی رحمت،

صاحب‌خبر - حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری روز شنبه در دومین روز از هفته گرامیداشت قوه قضاییه و مراسم تجدید بیعت با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آرامستان وادی رحمت، افزود: متاسفانه به دلیل پریشانی فکر و روان افراد جامعه، در یک تصمیم آنی فاجعه ‌ای رخ می‌ دهد که برون رفت از چنین وضعیتی لزوم توجه به سبک زندگی حاکم بر روابط اجتماعی بر اساس سبک اسلامی را ضروری می کند.
وی اظهار دشت: در روابط بین افراد مسائلی چون عدم توجه به حقوق دیگران به هنگام یک تصادف ساده رانندگی منتهی به یک درگیری شده و یا یک اختلاف ساده خانوادگی باعث قتل یک انسان می ‌شود.
حجت الاسلام مظفری با اشاره به اینکه جرایم مربوط به حوزه خشونت، عدم کنترل خشم و ضرب و جرح در آذربایجان شرقی بالاترین میزان جرایم را دارد، افزود: 99 درصد قتل ها ناخواسته و براساس عصبانیت و عدم کنترل خشم و ناراحتی است.
وی اضافه کرد: سبک زندگی غربی و توقع بیجا در بین جوانان به قدری افزایش یافته که تعلق جوانان به مال و اموال به نوعی سبب ایجاد خشونت بین آنها شده و متاسفانه این سبک زندگی در جامعه ترویج پیدا کرده و قناعت از بین رفته است.
حجت الاسلام مظفری تغییر نگرش به زندگی را لازمه جامعه امروزی دانست و خاطرنشان کرد: تاکید رهبر انقلاب هم بازگشت سبک زندگی جامعه به سبک زندگی اسلامی است زیرا که اگر جامعه از اصول و ارزش های اسلامی جدا بیفتد، دچار معضلات جدی خواهد شد.
وی بالا بودن میزان مهریه ها در جامعه را از دیگر زمینه های بروز انواع ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: با نگاهی به پرونده های دادگاه های خانواده می‌توان به این نتیجه رسید که بیش از 90 درصد طلاق ها مربوط به کسانی است که مهریه های بالا داشته اند.
حجت الاسلام مظفری ادامه داد: شرایط ازدواج بین جوانان امروز به قدری پیچیده و سخت شده است که با ادامه این وضعیت، نباید انتظار استحکام بنیان خانواده را داشت و نتیجه چنین تفکراتی طلاق، گرفتاری و هرج و مرج در خانواده است.
شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی (ره) در هفتم تیر ماه سال 1360 به عنوان روز قوه قضائیه و هفته منتهی به این روز هفته گرامیداشت این قوه نام گذاری شده است.
3038/3071
انتهای پیام

نظر شما