شناسهٔ خبر: 26279452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

انصارالله خبر تحویل اداره بندر الحدیده به سازمان ملل را تکذیب کرد

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن وجود هرگونه مذاکره درباره تحویل اداره بندر الحدیده به سازمان ملل را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نيوز، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار داشت، روند تحویل بندر الحدیده به سازمان ملل قبلا و طی روزهای اخیرا مطرح نشده و تنها چیزی که روی آن بحث می‌شود روند نظارت بین‌المللی بر بندر است نه به دست گرفتن اداره آن.

وی افزود: ائتلاف عربی قبلا درخواست تحویل بندر را داده بود اما سازمان ملل رد کرد. چون این موضوع در حوزه اختیارات سازمان ملل نیست و مذاکرات کنونی با سازمان ملل مربوط به بازگرداندن تیم سازمان ملل است که قبلا در این بندر بود.

وی درباره تحولات میدانی نیز گفت: نیروهای ائتلاف خسارت‌های شدیدی طی سه روز گذشته متحمل شده‌اند و از مناطقی در منطقه الدوار عقب رفته‌اند. نیروهای مردمی و ارتش یمن توانستند خطوط امدادرسانی آنها در پنج منطقه در امتداد ساحل قطع کنند و این امر منجر به شکست نیروهای ائتلافی می‌شود که در طول مناطق ساحل هستند.

البخیتی افزود: حساب باز کردن ائتلاف عربی بر راهکار نظامی غیرممکن است و فرودگاه و اطراف آن تحت تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی است و تسلط نیروهای ائتلاف بر فرودگاه الحدیده صحت ندارد.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع گزارش داده بود، انصارالله یمن به آمادگی خود برای تحویل اداره بندر الحدیده به سازمان ملل اشاره کرده و احتمالا این بحران به زودی حل شود.

نظر شما