شناسهٔ خبر: 26279113 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

جوابیه وزارت علوم به خبر «تابناک»؛

ساماندهی سهمیه‌های دانشگاهی در دستور کار مجلس است

کلیه سهمیه‌های در نظر گرفته شده در آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس مصوبات مراجع ذیربط قانونی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی بوده است و بر این اساس سازمان سنجش آموزش کشور موظف به اجرای قوانین مصوب مراجع ذیربط قانونگذاری است.

صاحب‌خبر -
سازمان سنجش: ساماندهی سهمیه‌های دانشگاهی در دستور کار نمایندگان مجلس است/ «تابناک»: سازمان سنجشی‌ها هم معتقدند سهمیه سامان کارشناسی نداردپیرو انتشار خبری با عنوان « سهمیه‌های دانشگاهی در هاله‌ای از ابهام»، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جوابیه‌ای صادر کرد که وفق قانون منتشر می‌شود.

به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که به امضای علیرضا عبدالهی‌نژاد، سرپرست اداره کل روابط عمومی این وزارت خانه رسیده، بدین شرح است:

۱- کلیه سهمیه‌های در نظر گرفته شده در آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس مصوبات مراجع ذیربط قانونی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی بوده است و بر این اساس سازمان سنجش آموزش کشور موظف به اجرای قوانین مصوب مراجع ذیربط قانونگذاری است.

۲- در سال گذشته (۱۳۹۶) با تصویب و ابلاغ قانون جدید (افزایش سهمیه ایثارگران موضوع ماده ۹۰ قانون در برنامه ششم توسعه) توسط مجلس شورای اسلامی، سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تهیه گزارش کارشناسی در این خصوص، نقطه نظرات اصلاحی خود را جهت ساماندهی سهمیه‌ها و جلوگیری از مشکلات آتی به مراجع تصمیم گیر ارائه نمود که با نظر مسئولان امر در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی مقرر گردید، در این خصوص ساماندهی لازم معمول شود.

۳-هم اینک موضوع ساماندهی سهمیه‌های دانشگاهی و اصلاح قوانین در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد و امید می‌رود در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شود.

نظر شما