شناسهٔ خبر: 26278720 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آخرین جزئیات تیراندازی در خیابان دماوند

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل جنایت خانوادگی خیابان دماوند و اعتراف صریح متهم به ارتکاب دو جنایت و تلاش برای ارتکاب سومین جنایت خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر فوق اظهار داشت: ساعت ۱۵ مورخه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، وقوع دو جنایت در خیابان دماوند – خیابان فانی به کلانتری ۱۲۸ تهران نو اعلام شد.

با حضور مأمورین در محل حادثه و انجام تحقیقات میدانی اولیه مشخص شد که یک زن و شوهر ۴۸ و ۵۶ ساله در طبقه سوم یک ساختمان مسکونی با اصابت گلوله به ناحیه سر به قتل رسیدند. بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ و دادسرای امور جنایی اعلام؛ پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد تشکیل و پرونده جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری دو فرزند مقتولین از همان آغاز تحقیقات عنوان داشت: با حضور کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل و آغاز تحقیقات از فرزندان مقتولین به نام‌های علیرضا (۳۲ ساله) و غلامرضا گاهاآگاهان (۲۹ ساله)، آن‌ها اظهارات متفاوتی را در خصوص قتل پدر و مادرشان مطرح کرده بودند.

علیرضا در اظهاراتش عنوان کرده بود که داخل منزل حضور داشتم که ناگهان سه نفر با صورت‌های پوشیده وارد خانه شده و به سمت پدر و مادرم شلیک کردند. آن‌ها پس از کشتن پدر و مادرم مرا تهدید به مرگ کرده و عنوان کردند که بایستی برادرم را به قتل برسانم؛ به همین علت اسلحه‌ای به من داده و زمانیکه برادر کوچکترم وارد خانه شد مرا مجبور به شلیک به سمت او کردند.

گلوله به دست برادرم اصابت کرد، اما او توانست تا خودش را به طبقه سوم رسانده و درب خانه را از داخل قفل کند؛ پس از آن، این سه نفر با قمه به سمت من حمله ور شده و مرا به شدت از ناحیه هر دو دست مورد جراحت شدید قرار دادند و پس از آن به سرعت از خانه خارج شده و از محل دور شدند.

غلامرضا نیز که از ناحیه دست مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:: زمانیکه وارد خانه شدم، برادرم (علیرضا) را داخل پارکینگ خانه دیدم که در حال بستن درب خانه بود؛ با توجه به اختلافی که با او از مدت‌ها پیش دارم، بدون توجه به وی قصد ورود به خانه را داشتم که ناگهان در داخل راه پله صدای شلیک گلوله آمد و همان لحظه متوجه شدم که از ناحیه دست مورد اصابت گلوله قرار گرفتم. از ترس جان خود به سرعت به طبقه سوم رفته و در را از داخل قفل کردم؛ آنجا بود که با مشاهده اجساد پدر و مادرم متوجه شدم که هر دو نفر آن‌ها به قتل رسیدند. زمانیکه داخل خانه پناه گرفته بودم صدای برادرم را می‌شنیدم که دائما از من درخواست کمک می‌کرد و عنوان می‌نمود که افرادی قصد کشتن او را داشند، اما من نه کسی را دیده و نه صدایی غیر از صدای برادرم شنیدم تا اینکه برادرم با شکستن شیشه وارد منزل شد و آنزمان بود که با پلیس تماس گرفت.

با توجه به شواهد و قرائن بدست آمده از محل ارتکاب جنایت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کردند که حضور سه مرد نقاب پوش و ارتکاب جنایت توسط آن‌ها واقعیت نداشته و جراحات موجود بر روی دستان علیرضا نیز، بنا بر نظریه پزشکی قانونی ناشی از جراحت ناشی از سلاح سرد مشابه چاقو یا قمه نیست؛ لذا بار دیگر تحقیقات پلیسی از فرزندان مقتولین در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در ساعت ۱۷:۰۰ روز پنجشنبه ۳۱ خرداد، علیرضا به ارتکاب جنایت و قتل پدر و مادرش و همچنین تلاش برای ارتکاب جنایت سوم و قتل برادرش اعتراف کرد.

علیرضا در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:: ساعت ۱۳ مورخه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ داخل پارکینگ مشغول مصرف موادمخدر بودم که ناگهان پدرم متوجه من شد و با ضربه‌ی پا وسایل استعمال موادمخدر مرا به هم ریخت. با هم درگیر دشدیم و پدرم مرا مورد ضرب وشتم قرار داد و پس از آن به سمت طبقه سوم رفت. من پشت سر پدرم وارد خانه شده و با اسلحه کمری که از قبل تهیه و در اختیار داشتم اقدام به شلیک به سمت او کردم.

گلوله به سر پدرم اصابت کرد و او روی زمین افتاد؛ در همین زمان مادرم که داخل آشپزخانه حضور داشت شروع به فریاد زدن کرد که در ادامه به داخل آشپزخانه رفته و گلوله دوم را به سر مادرم شلیک کردم؛ پس از قتل پدر و مادرم قصد خروج از خانه را داشتم که ناگهان برادرم از درب پارکینگ وارد خانه شد. می‌دانستم که با ورود برادرم به منزل او متوجه ماجرا خواهد شد و به همین علت به قصد کشتن وی به دنبال او رفته و در راهروی راه پله یک تیز به سمت او شلیک کردم که گلوله به دست او برخورد کرد و او در ادامه توانست تا خودش را به طبقه سوم برساند و درب خانه از داخل قفل نماید.

سرهنگ حمید مکرم در خصوص انگیزه متهم پرونده در تهیه و نگهداری اسلحه کمری غیرمجاز عنوان داشت: در تحقیقات انجام شده از متهم اصلی پرونده در خصوص انگیزه وی از تهیه و نگهداری اسلحه کمری غیرمجاز مشخص شد که متهم پرونده در زمینه وصول چک‌های بلامحل از صاحبان آن‌ها فعالیت غیرقانونی داشته و از اسلحه کمری غیرمجاز خود جهت تهدید افراد استفاده می‌کرده که در این خصوص نیز پرونده‌ای جداگانه تشکیل شده است.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان این خبر عنوان داشت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب دو جنایت و تلاش برای ارتکاب جنایت سوم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترمشعبه دوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

نظر شما