شناسهٔ خبر: 26278698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار ایلام مطرح کرد

لزوم بازگشایی کنسولگری عراق در ایلام/ تردد سالانه حدود 5 میلیون زائر از مرز مهران

استاندار ایلام بر لزوم بازگشایی کنسولگری عراق در استان ایلام تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

قاسم سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در دیداری که با وزیر امور خارجه انجام شد، دکتر عادل آذر رئیس دیوان محاسبات و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معاونین استانداری ایلام نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این نشست با تاکید بر ظرفیت‌های استان ازجمله 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق که نزدیکترین و امن ترین مرز زمینی کشور برای تردد زوار اربعین حسینی (ع) است، خواستار پیگیری‌های لازم از طریق وزارت خارجه با طرف عراقی برای تسریع و اجرای زیرساخت های لازم در سمت عراق شدم.

این مسؤول با تاکید بر اینکه هم اکنون تکمیل زیرساخت‌های مرز چیلات و چنگوله در دستور کار استان ایلام است و بخش عمده‌ای از آن تا اربعین امسال به پایان می‌رسد اضافه کرد: ضرورت دارد نشست‌های مشترک در سطح ملی و منطقه‌ای با مقامات عراقی صورت پذیرد.

سلیمانی با اشاره به تردد حدود 4/5 میلیون زائر در سال از مرز مهران در خصوص سهولت و تردد زائران خواستار بازگشایی کنسولگری عراق در استان ایلام شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: در پایان این دیدار از طرف وزارت امور خارجه دکتر انصاری معاون اقتصادی وزارت خارجه رابط بین وزارت خارجه و استانداری معرفی شد تا به صورت ویژه امورات استان با کشور عراق پیگیری شود.

انتهای پیام/خ

نظر شما