شناسهٔ خبر: 26278478 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۲ گجتی که به همراه داشتن آن‌ها سلامتی‌تان را تضمین می‌کند

فناوری‌‌های نوین سبک زندگی مردمان امروزی را متحول کرده و شاهد محصولاتی هستیم که در کنار راحتی، سلامت و آسایش را نیز به انسان‌ها هدیه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

۱۲ گجتی که به همراه داشتن آن‌ها سلامتی‌تان را تضمین می‌کندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فناوری‌‌های نوین سبک زندگی مردمان امروزی را متحول کرده و شاهد محصولاتی هستیم که در کنار راحتی، سلامت و آسایش را نیز به انسان‌ها هدیه می‌کنند. در بین تمامی این محصولات مدرن و پیشرفته، گجت‌هایی عرضه‌ شده‌اند که با زیر نظر گرفتن رفتار کاربر، همیشه مواظب سلامت وی هستند.

این گجت‌ها که بیشتر آن‌ها با گوشی‌های هوشمند نیز تعامل دارند به عنوان میوه‌های تازه باغ فناوری شناخته می‌شوند که هر کاربری دوست دارد آن‌ها را نوبَر کند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم با هم نگاهی به گجت‌هایی داشته باشیم که به‌همراه داشتن آن‌ها ضامن سلامتی شما خواهد بود.

گجت Activité Pop

شرکت فرانسوی Withings، ید طولایی در ساخت گجت‌های تندرستی دارد، در بین این محصولات ساعت هوشمند Activité Pop خودنمایی می‌کند. این ساعت در‌واقع یک گجت هوشمند است که فعالیت‌های کاربر مانند تعداد قدم‌زدن و شنا کردن وی را زیر نظر می‌گیرد. رصد کردن فرآیند خواب و میزان کالری که کاربر در طول روز سوزانده است نیز از دیگر ویژگی‌های گجت Activité Pop به‌حساب می‌آید. تمامی این موارد از طریق اتصال این ساعت به گوشی آیفون صورت می‌گیرد.

ساعت‌ هوشمند Activité Pop ظاهری بسیار شیک و مدرن دارد و باتری این محصول چیزی حدود 8 ماه دوام می‌آورد. با این حساب می‌توان گفت کاربری که ساعت هوشمند زیبای Activité Pop را به مچ دستش بسته باشد نگرانی برای سلامت و تناسب‌اندام خود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مهمترین و تاثیرگذارترین فناوری‌هایی که امسال دنیا را تکان خواهند داد+ تصاویر

گجت سفید‌کننده دندان GLO

۱۲ گجتی که به همراه داشتن آن‌ها سلامتی‌تان را تضمین می‌کند

این محصول در همان ابتدای ورود خود به بازار سروصدای زیادی به پا کرد و توانست جایزه توماس ادیسون را برای طراحی و نوآوری از آن خود کند. این گجت برای سفید کردن دندان از فناوری نور هدایت شده (Guided Light Optic)، بهره می‌گیرد و کاربر به لطف استفاده از این محصول به راحتی می‌تواند مروارید دندان‌های خود را سفید و براق کند.

استفاده از این گجت نیز بسیار راحت است و باید روزانه چهار مرتبه در بازه‌های زمانی ۸ دقیقه‌ای دندان‌ها را با این محصول سفید کرد تا پس از گذشت ۵ روز دندان‌ها ۵ برابر نسبت به گذشته سفید‌تر شوند.

گجت AliveCor

۱۲ گجتی که به همراه داشتن آن‌ها سلامتی‌تان را تضمین می‌کند

این گجت در‌واقع یک پرستار گوش‌ به‌زنگ و خستگی ناپذیر است که دائماً قلب را زیر نظر دارد. از طرف دیگر این محصول دارای یک اپلیکیشن بسیار کارآمد نیز هست تا گزارش‌های کاملی از الکتروکاردیوگرافی قلب را در اختیار پزشکان قرار دهد.

تعامل با این محصول نیز بسیار ساده است و تمامی فرآیندی که به آن اشاره کردیم تنها در عرض ۳۰ ثانیه انجام می‌شود.

هدبند Muse

این هدبند پیشرفته به ۷ سنسور نوار مغزی برای ثبت فعالیت الکتریکی مغز مجهز شده است تا فرآیند فعالیت مغز در حین مدیتیشن زیر نظر گرفته شود. این اطلاعات از طریق بلوتوث به کامپیوتر یا گوشی‌‌هوشمند منتقل می‌شود تا با بررسی بیشتر کاربر یا روان‌درمان‌گر روش‌های مناسبی را برای کاهش استرس در پیش بگیرد.

هدبند Muse بسیار سبک‌وزن است و بازخورد فرآيند فعالیت مغز را به صورت آنی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گجت Instant Hot relief Wand

قدیمی‌ها به خوبی می‌دانند که کمپرس آب‌گرم یا آب‌سرد دردهای عضلانی را تسکین می‌بخشد، این دانش سینه‌به‌سینه به نسل امروز منتقل شده تا با ترکیبی از فناوری‌های جدید شاهد گجتی باشیم که در عرض تنها یک دقیقه تا میزان ۶ درجه سرد یا تا ۴۰ درجه سانتیگراد گرم می‌شود.

نیروی مورد نیاز این گجت از طریق دو باتری سایز AA تأمین می‌شود و روی آن برای درمان دردهای عضلانی، کاهش درد‌‌های موضعی و همچنین تحریک جریان گردش خون می‌توانید حساب باز کنید.

گجت Atmotube

۱۲ گجتی که به همراه داشتن آن‌ها سلامتی‌تان را تضمین می‌کند

افرادی که آسم یا آلرژی‌ دارند به لطف این گجت به‌ راحتی می‌توانند در جریان میزان آلودگی هوا باشند. این گجت اطلاعات بسیار دقیقی را از آلودگی هوای اطراف بوسیله ارتباط با گوشی‌هوشمند در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

زمانی که کاربر در معرض گاز کربن مونوکسید یا سایر آلودگی‌های خطرناک هوا قرار گرفت این گجت به وی هشدار می‌دهد که سریعاً محل را ترک کند. محاسبه درجه حرارت و میزان رطوبت محیط اطراف نیز یکی دیگر از امکاناتی است که گجت Atomtube در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گجت وایرلس کنترل فشارخون

روش استفاده از این گجت بسیار آسان است و پس از کنترل فشارخون کاربر، اطلاعات بدست آمده را از طریق بلوتوث به گوشی‌هوشمند منتقل می‌کند. این اطلاعات از طریق اپلیکیشن اختصاصی این گجت پردازش می‌شود و در کنار نمایش وضعیت فشارخون کاربر، به وی راهنمایی‌هایی برای حفظ فشارخون می‌دهد.

گجت تصفیه آب

۱۲ گجتی که به همراه داشتن آن‌ها سلامتی‌تان را تضمین می‌کند

با خوردن یک جرعه آب آلوده هزار و یک بیماری به انسان منتقل می‌شود. به همین دلیل با گجتی طرف هستیم که با استفاده از پرتوهای ماورا بنفش ۹۹.۹ درصد از باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک موجود در آب را از بین می‌برد.

این گجت دارای یک باتری لیتیوم آیون است که با هر بار شارژ می‌تواند تا میزان ۵۰ لیتر آب را تصفیه کند. فرآیند بررسی وضعیت آب نیز توسط این گجت در عرض تنها ۴۵ ثانیه صورت می‌گیرد.

گجت مسافرتی از بین برنده آلودگی‌ها

۱۲ گجتی که به همراه داشتن آن‌ها سلامتی‌تان را تضمین می‌کند

این گجت پرتوهایی از نور فرابنفش نوع C را متصاعد می‌کند تا از این طریق ۹۹.۹ درصد از باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناکی که بر روی سطوح مختلف قرار دارند، نابود شوند. به این ترتیب می‌توان گفت این گجت برای افرادی که نگران حفظ سلامت خود در وسایل نقلیه عمومی و مسافرت هستند ساخته شده، فرآیند استفاده از این محصول نیز بسیار ساده است و تنها باید بر روی سطح مورد‌نظر به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه نگه داشته شود.

گجت MobiUS SP1 System

۱۲ گجتی که به همراه داشتن آن‌ها سلامتی‌تان را تضمین می‌کند

این محصول اولین گجتی است در دنیا که از طریق ارتباط با گوشی‌های هوشمند می‌تواند تصاویر التراسونیک را در اختیار پزشکان قرار دهد. لازم به ذکر است که این محصول با گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها تعامل ندارد و تنها با گوشی توشیبا TG01 که از ویندوز موبایل 6.5 بهره گرفته تعامل برقرار می‌کنند.

تصاویر التراسونیک برای بارداری، معده، قلب، و عروق را می‌توان از مواردی دانست که این گجت به راحتی در اختیار کاربر و پزشک قرار می‌‌دهد.

گجت HAPIfork

۱۲ گجتی که به همراه داشتن آن‌ها سلامتی‌تان را تضمین می‌کند

این گجت در‌واقع یک چنگال هوشمند است که فرآیند خوردن کاربر را زیر نظر می‌گیرد. این قاشق هوشمند به یک شتاب‌سنج داخلی مجهز است تا سرعت حرکت دست را در حین غذا خوردن محاسبه کند. در نتیجه اگر کاربر با سرعت غذا بخورد این چنگال به لرزه‌ در می‌آید و چراغی که در آن تعبیه شده به رنگ قرمز نمایش داده می‌شود.

این چنگال هوشمند از طریق اپلیکیشن به گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها متصل می‌شود و گزارش‌های مختلفی از غذا خوردن کاربر را ارائه دهد.

گجت محاسبه قند‌خون

۱۲ گجتی که به همراه داشتن آن‌ها سلامتی‌تان را تضمین می‌کند

این گجت هوشمند توسط شرکت iHealth ارائه شده و تاییده سازمان غذا و داروی آمریکا را برای محاسبه میزان قندخون کسب کرده است. این محصول طراحی جالب و نوآورانه‌ای دارد و سابقه کاملی از قندخون کاربر به گوشی‌های آیفون برای بررسی توسط پزشک ارسال می‌کند.

در این قسمت به پایان فهرست گجت‌های نوآورانه‌ای رسیدیم که به‌همراه داشتن آن‌ها سلامت کاربر را تضمین می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم گجت یا محصول هوشمند جدیدی را می‌شناسید که به حفظ سلامت کاربر کمک می‌کند، در قسمت نظرات نام و ویژگی‌های این گجت را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

۱۲ گجت نوآورانه برای تضمین سلامتی شما

نظر شما