شناسهٔ خبر: 26278227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مقام گرجستانی:

استفاده از ظرفیت های منطقه نیازمند برقراری امنیت است

تهران- ایرنا - رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران گفت: استفاده از امکانات بالقوه اقتصادی در کشورهای منطقه نیازمند برقراری صلح و امنیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خانه ملت، «شالوا کیکناولیدزه» که به ایران سفر کرده است امروز - شنبه - با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
وی بر توسعه همکاری ها در عرصه های گردشگری و حمل و نقل ، فراهم کردن شرایط حضور بخش خصوصی و عملیاتی شدن پروژه های مشترک اقتصادی تفلیس و تهران تأکید کرد.
رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران به ارتباطات تاریخی میان دو ملت اشاره کرد و گفت: همواره در طول تاریخ روابطی دوستانه و بر اساس احترام متقابل میان گرجستان و جمهوری اسلامی ایران وجود داشته است.
کیکناولیدزه افزود: تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجلس گرجستان نشان دهنده علاقمندی مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی این کشور جهت توسعه و گسترش ارتباطات با ایران است.

** توسعه نیازمند برقراری امنیت پایدار و مبارزه همه کشورهای جهان است
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات میان دو کشور گفت: ظرفیت های فراوانی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی میان ایران و گرجستان وجود دارد که می توان از آن در راستای ارتقاء سطح مناسبات دوستانه فی‌مابین بهره برد.
بروجردی افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت تحکیم و تقویت مناسبات فی‌مابین استقبال و حمایت می کند.
وی به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و ادامه داد: توسعه نیازمند برقراری امنیت پایدار و مبارزه همه کشورهای جهان است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: سیاست های جنگ افروزانه و حمایت علنی آمریکا از گروه های تروریستی و نقض تعهدات بین المللی مورد تایید سازمان ملل متحد از جمله توافق برجام سبب بی ثباتی و تداوم بحران در منطقه شده است.
بروجردی با ابراز تأسف از بحران انسانی بوجود آمده در یمن اظهارداشت: کشتار کودکان بی گناه، زنان و غیرنظامیان در یمن نتیجه حمایت مستقیم آمریکا از عربستان و دخالت در امور داخلی این کشور است.
وی خاطرنشان کرد: مردم یمن بعد از سه سال مقاومت با حداقل امکانات، مهاجمین را زمین گیر و شکست نظامی فاحشی به عربستان و متحدانش وارد کرده اند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین بر تداوم برگزاری نشست کمیسیون های اقتصادی دو کشور ایران و گرجستان و اجرایی شدن توافقات فی‌مابین تأکید کرد.
سیام*3061**1336

نظر شما