شناسهٔ خبر: 26278104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار گناباد عنوان کرد:

اورژانس هوایی گناباد تا شعاع 150 کیلومتر را پوشش می‌دهد

نمایندگی خراسان رضوی

فرماندار گناباد گفت: پایگاه اورژانس هوایی گناباد تا شعاع 150 کیلومتر و جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را پوشش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدعلی نبی پور امروز دوم تیرماه در آئین افتتاح پایگاه اورژانس هوائی گناباد اظهار کرد: از سال 1347 موضوع اورژانس در ایران شکل گرفته و تاکنون پیشرفت‌های بسیار خوبی نیز کرده است.

وی با اشاره به فوت سالانه 40 هزار نفر بر اثر حوادث در کشور ادامه داد: سرعت در امدادرسانی به مصدومین یکی از موضوعات مهم بوده که در این منطقه محروم نیز از اهمیت بالای برخوردار است.

فرماندار گناباد اضافه کرد: وضعیت جغرافیایی و اقلیمی این شهرستان و مدخل وروردی استان و پهنه وسیع جغرافیایی دست به دست هم داده که موضوع اورژانس هوائی گناباد جدی گرفته شود.

نبی‌پور با بیان اینکه یکی از بسته‎های طرح تحول نظام سلامت، موضوع اورژانس هوائی در کشور بوده، تصریح کرد: بیمارستان علامه بهلول گنابادی بارقه امیدی برای همه مردم منطقه بوده و حتی باعث نیز شده که از مناطق غرب کشور افرادی برای درمان بیمارستان بیایند.

وی افزود: امروزه اقتصاد در همه دنیا به هم وابسته بوده و ما نیز مجبوریم با دنیا ارتباط داشته باشیم، البته برای تحول اقتصادی، باید بدنه اجتماعی و بخش خصوصی را قوی کنیم و بر همین اساس کار دولت حمایت از این حوزه و بسترسازی لازم است.

فرماندار گناباد تأکید کرد: تخریب و سیاه‌نمائی جز ایجاد ناامیدی در جامعه و از بین بردم سرمایه‌های اجتماعی چیز دیگری ندارد.

 افتتاح اولین پایگاه اورژانس هوائی کشور در گناباد

در ادامه جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز گفت: اولین پایگاه اورژانس هوائی کشور که مجهز به بالگرد های جدید است در گناباد افتتاح شد.

وی بیان کرد: سرعت در امدادرسانی یکی از مسائلی است که می تواند در نجات جان انسان ها مؤثر واقع شود که استفاده از اورژانس هوائی برای این منظور ایجاد شده و همچنین باعث افزایش میزان بقای بیماران نیز می‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد: حوادث ترافیکی پرتردد و حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله و... و همچنین افزایش سکته‌های مغزی و قلبی و غیره از جمله دلائلی است که باعث ایجاد پایگاه اورژانس هوائی در منطقه گناباد شده است.

باذلی خاطرنشان کرد: مردم 9 شهرستان از جمله گناباد، بجستان، کاشمر، بردسکن، خلیل ‌آباد، فردوس، خواف، رشتخوار و مه‌ ولات می ‌توانند از خدمات پایگاه اورژانس هوائی گناباد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما