شناسهٔ خبر: 26278014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان اعلام کرد:

ورود به بحث کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در کرمان

کرمان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: موفق شده ایم به یاری شورای هیئت های مذهبی و ورود به زندان های استان کرمان اقداماتی را برای کمک به مددجویان جرائم غیرعمد انجام دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی جلالی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریک تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی به تشریح برنامه های فرهنگی این سازمان پرداخت و گفت: اولین فعالیتی که سازمان در بحث تبلیغی دارد «اعزام و استقرار» است.

وی ادامه داد: شناسه خدمت در بحث اعزام در مجموعه کشوری به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است و در این ارتباط در سال گذشته هشت هزار و ۹۲۵ مورد اعزام داشتیم.

حجت الاسلام جلالی عنوان کرد: اعزام های سازمان تبلیغات در چند مورد ماه محرم و صفر، رمضان، ایام فاطمیه و مناسبت های ملی و مذهبی انجام می شود.

وی ادامه داد: بخشی از روحانیون اعزامی از نیروهای بومی استان کرمان هستند و مابقی که نیاز استان است از سازمان تبلیغات اسلامی قم و مشهد اعلام نیاز می کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان مکان های اعزام را شامل مساجد، ادارات، مدارس و مجالس خاص دانست و افزود: در کنار بحث تبلیغی اعزام بحث استقرار روحانیون دنبال می شود که مربوط به روستاهای بالای هزار نفر جمعیت است.

حجت الاسلام جلالی گفت: از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقاط استان کرمان تعداد ۲۷۵ روحانی مستقر داریم که از این تعداد ۱۸۵ نفر به نوعی مورد حمایت مالی سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارند و مابقی توسط اهالی و کمک های مردمی و خود استقراری تامین می شوند.

وی گفت: حضور فیزیکی روحانیون در هر منطقه در بحث کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار بوده است.

حجت الاسلام جلالی عنوان کرد: سه کار شناسایی مناطق، آموزش جامعه هدف و حمایت های فرهنگی  در خصوص اعزام را انجام می دهیم.

وی از برگزاری دوره های آموزشی برای مبلغان در طول سال خبر داد و افزود: بخشی از این دوره های آموزشی با همکاری نهادهایی ماننده حوزه علمیه، دادگستری، اوقاف و دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمان برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در خصوص هیئت های مذهبی هم گفت: هیئت های مذهبی سرمایه ای عظیم در کشور هستند که در هر عرصه ای حضور داشتند موفقیت هایی را به همراه داشته اند. در مجموع حدود دو هزار و ۷۰۰ هیئت در استان کرمان وجود دارد که بخشی از این تعداد در سامانه طوبی به ثبت رسیده اند.

وی عنوان کرد: عمده فعالیت های ما در خصوص هیئت های مذهبی توسط ۲۰ شورا انجام می گیرد که شورای هیئت های مذهبی نام دارند. این شورا توسط توسط هیئت های مذهبی هر شهرستان انتخاب می شوند و یک نفر به عنوان مسئول این شورا در کرمان معرفی می شود و به این ترتیب شورای استان شکل می گیرد.

حجت الاسلام جلالی از برگزاری انتخابات شورای هیئت های مذهبی در سال گذشته خبر داد و افزود: یک نفر هم به عنوان رئیس شورای هیئت های مذهبی استان کرمان به تهران معرفی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه سعی شده است در استان کرمان از ظرفیت شورای هیئت های مذهبی استفاده های لازم انجام شود، افزود: یکی از نکاتی که امروز از نگرانی های همگان است حضور مددجویان جرائم غیرعمد در زندان های استان است و موفق شده ایم به کمک شورای هیئت های مذهبی و ورود در زندان های شهرستان ها مانند زندان مرکزی شهر کرمان اقداماتی را انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در سال گذشته موفق شدیم با کمک های هیئت های مذهبی به چندین مورد زندانیان یا از طریق نقدی یا انجام رایزنی هایی کمک هایی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین شورای هیئت های مذهبی برای مراسم عزاداری در زندان ها حضور پیدا می کنند و سال گذشته بیش از ۱۲ هزار پرس غذا از این طریق در شهر کرمان در زندان ضمن برگزاری مجلس عزا و اعزام مداح و سخنران این حمایت را هم داشته باشیم.

حجت الاسلام جلالی گفت: در طی سال هم معمولا در آستانه ماه محرم گردهمایی برای هیئت های مذهبی برگزار می شود و مسائلی که ضرورت دارد بیان می شود. در گردهمایی سال گذشته عمده مسائل در خصوص بحث کاهش آسیب های اجتماعی بود.

نظر شما