شناسهٔ خبر: 26277929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

عضو ارشد حزب الله:

مردم یمن اجازه تسلط بیگانگان را بر کشورشان نخواهند داد

ابنا

حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: مردم یمن به هیچ وجه به اشغالگری بیگانگان و تسلط آنان بر کشورشان تن نخواهند داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که منطقه برج البراجنه بیروت برگزار شد، گفت: لبنان به فضل جانفشانی و خون شهدایی که در برابر دشمنان صهیونیستی و تکفیری ایستادند از شمال تا جنوب، از نعمت امنیت برخوردار است.

وی افزود: ایستادگی شهدا و مجاهدان در برابر اشغالگران و مسئولیت پذیری ملی در دفاع از لبنان سبب شد تا از تبدیل جنوب و بخش هایی از لبنان عزیز به مستعمره صهیونیستی جلوگیری شود.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: مقاومت در همه دوران ها هدف نظامی و امنیتی و سیاسی و رسانه ای قرار گرفته و در سال 1993 و 1996 و 2006 جنگ هایی علیه آن رخ داده است تا مقاومت نابود شده و توانایی های آن متلاشی شود.

وی با اشاره به تلاش برای مخدوش شدن چهره مقاومت و ضربه زدن به ثبات و پایداری آن اظهار داشت: همه این تلاش ها با قدرت و اراده و جهاد و تمسک مردم به گزینه مقاومت و صبر و بیداری پیروان مقاومت با شکست مواجه شده و رژیم صهیونیستی نتوانسته است خدشه ای بر مقاومت وارد کند.

حجت الاسلام دعموش بر لزوم یادآوری مستمر جنگ سی و سه روزه تأکید کرد و ادامه داد: قهرمانی و پایداری و ثبات و وفاداری و بیداری و تحمل و صبر در برابر ویرانی و قتل و فاجعه ها باید همواره در ذهن مردم یادآور شود.

وی تأکید کرد که این حماسه بزرگ ملت لبنان در برابر دشمنان عامل عزت و افتخار به شمار آمده و باید به نسل های مختلف منتقل شود.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله خاطرنشان ساخت: این معادله بازداندگی مقاومت است که از تحقق طمع صهیونیستی و اجرای تهدیدهای آن علیه لبنان جلوگیری می کند. مقاومت در اوج قدرت و آمادگی است و ملت نیز به این گزینه پایبند بوده و با شجاعت و قدرت از آن دفاع می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ادامه جنگ علیه ملت یمن پرداخت و گفت: حمله عربستان و یمن و همپیمانان آن برای تسلط بر ساحل غربی و الحدیده با هدف سرسپردگی ملت یمن و تن دادن آنان به توصیه های عربستان صورت می گیرد.

شیخ دعموش افزود: اما ملت یمن صبور یمن که مقاومت و ایستادگی و تسمک به حاکمیت کشور را به نمایش گذاشته است، به هیچ وجه به اشغالگری بیگانگان و تسلط آنان بر کشورشان تن نخواهند داد.

عضو ارشد مقاومت بیان داشت: جنگ علیه یمن بار دیگر با ناکامی مواجه شده است و حمله به الحدیده که با حمایت غرب صورت می گیرد نیز نتوانسته حتی یکی از اهداف خود را محقق کند.

وی با محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هر اندازه که به جنایت بپردازد باز هم نمی تواند این ملت را مجبور به تسلیم کند و گروه های مختلف مقاومت نسبت به تجاوزهای مستمر دشمن سکوت نخواهد کرد.

این روحانی لبنانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ملت فلسطین که به شیوه های جدیدی برای مقابله با اشغالگران و ایجاد رعب در دل آنان روی آورده است، به هیچ وجه نسبت به جنایت های مستمر دشمن علیه غزه سکوت نکرده و اجازه تغییر قاعده نزاع را نخواهد داد.

..............

پایان پیام / 326

نظر شما