شناسهٔ خبر: 26277919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس امور یادمان های اداره کل حفظ آثار استان مرکزی خبر داد؛

انتقال واگن مسافربری اعزام رزمندگان، متعلق به دوران دفاع مقدس به باغ موزه

رئیس دایره مهندسی و امور یادمان های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یک دستگاه واگن مسافربری متعلق به دوران دفاع مقدس به منظور بازسازی صحنه های اعزام رزمندگان به مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی منتقل شد.

صاحب‌خبر -

واگن مسافربری اعزام رزمندگان دفاع مقدس به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی منتقل شد«مسعود ایرانشاهی» در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی، با اشاره به انتقال این واگن به مرکز فرهنگی دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی بیشتر اعزام رزمندگان، انتقال مجروحین و پیکر شهداء از طریق حمل و نقل ریلی بوده از این رو بازسازی آن لحظات برای نسل امروز می تواند بسیار موثر باشد.

وی افزود: بازسازی صحنه های اعزام رزمندگان و خداحافظی و استقبال ایثارگران با خانواده و عزیزان خود می تواند نمایانگر نقش مهم و کلیدی راه آهن در دوران دفاع مقدس باشد.

رئیس دایره مهندسی و امور یادمان های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: راه آهن اراک با در اختیار داشتن واگن های مخصوص، برای حمل مجروحان و تعبیه سردخانه در بعضی از واگن ها، شهدا را به خارج از مناطق جنگی منتقل می کرد و این از نمونه های نقش راه آهن در هشت سال جنگ تحمیلی بود.

ایرانشاهی با اشاره به نحوه انتقال این واگن مسافربری به مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: نزدیک به یک سال پیگیری های متعدد از راه آهن کشور و اداره کل راه آهن استان مرکزی، در نهایت خرداد 96 یک دستگاه واگن مسافربری به راه آهن استان مرکزی منتقل شد.

وی ادامه داد: با تلاش ها و پیگیری های متعدد و مستمر اداره کل حفظ آثار استان مرکزی و همکاری اداره کل راه آهن استان مرکزی در نهایت توانستیم این واگن را پایان خردادماه سال 97 توسط جرثقیل و یک دستگاه بوجی با هزینه 60 میلیون ریال به این مرکز انتقال و در محل جانمایی شده مستقر کنیم.

 رئیس دایره مهندسی و امور یادمان های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: این جابه جایی به مدت 11 ساعت در مسیری به طول 5 کیلومتر از مقصد تا محل مورد نظر با همکاری راهنمایی و رانندگی استان مرکزی انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما