شناسهٔ خبر: 26277870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری فارس: مردم از وضعیت امنیت استان رضایت دارند

شیراز-ایرنا- رئیس کل دادگستری استان فارس نقش نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را مکمل یکدیگر دانست و گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، مردم این استان از وضعیت امنیت رضایت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا عل القاصی، شنبه در دومین روز از هفته قوه قضاییه در نشست مشترک مسئولان انتظامی و قضایی استان فارس در شیراز افزود: اگر امروز آرامش و امنیت در این استان حاکم و موفقیت هایی در این زمینه کسب شده بخش اعظم و عمده آن در گرو عملکرد مجموعه پلیس است.
وی، با اشاره به هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: اگر در طول این هفته اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی اطلاع رسانی می شود، بخش گسترده ای از آن با تحقیقات و دستگیری های پلیس در همه جرائم به عنوان ضابطان قوه قضاییه میسر شده است.
رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد: صدور حکم عادلانه و احقاق حق که توسط قضات دادگستری صورت می پذیرد، محصول کار مشترک دستگاه قضایی و پلیس است.
القاصی ادامه داد: اگر قاضی تلاش می کند تا حکم عادلانه ای صادر کند، این امر بدون تلاش و همکاری صادقانه پلیس محقق نمی شود و از سوی دیگر اگر پلیس همه تلاش خود را برای دستگیری مجرمان انجام دهد ولی دستگاه قضایی مسئولانه این موضوع را پشتیبان نکند، کار به جایی نخواهید رسید.
وی، خروجی دستگاه قضایی را محصول مشترک پلیس و این نهاد عنوان و بیان کرد: نیروی انتظامی نقش بسیار موثری در عمکرد دستگاه قضایی دارد.

**شاهد ارتقا و سیر صعودی امنیت در استان فارس هستیم
فرمانده انتظامی استان فارس هم در این نشست گفت: با هم افزایی و هماهنگی بسیار خوبی که بین پلیس و دستگاه قضایی استان وجود دارد، روز به روز شاهد ارتقا و سیر صعودی امنیت در این استان هستیم.
سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی افزود: در سایه تعامل و همدلی عمومی، مردم با وجود برخی از مشکلات موجود از وضعیت امنیت رضایت دارند.
وی، به توطئه های فراوان دشمنان نسبت به مردم ایران اشاره و اظهار کرد: هنر دستگاه های امنیتی از جمله دستگاه قضایی و پلیس این است که با وجود همه توطئه های دشمنان و همچنین مشکلات داخلی، امنیت را به بهترین نحو برقرار کنند.
گودرزی ادامه داد: تنوع ماموریت های کارکنان نیروی انتظامی در جامعه بسیار زیاد و دشوار است اما با این وجود، با تمام توان و قدرت به فعالیت های خود ادامه می دهیم.
آیت الله دکتر محمد حسینی بهشتی، نخستین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران و 72 نفر دیگر از مسئولان انقلاب اسلامی، روز هفتم تیرماه سال 60 خورشیدی در پی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست گروهک منافقین به شهادت رسیدند. برای پاسداشت شهید بهشتی و یارانش از یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
9873 /6118

نظر شما