شناسهٔ خبر: 26277869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم خبر داد

تشکیل 25 کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قم

نمایندگی قم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با بیان اینکه 25 کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قم در جهت کاهش جرائم راه اندازی شده است، گفت: مردم می توانند گزارش‌ها و شکایات خود در خصوص تخلفات، محل های تجمع مجرمان، تخلفات در دستگاه های دولتی و قضایی و ... را از طریق سامانه مردمی "سجام" اطلاع دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام عبدالمجید یزدی ظهر امروز در نشست خبری مسئولین دستگاه قضائی استان قم در سالن اجتماعات دادگستری با اشاره به برنامه های هفته قوه قضائیه عنوان کرد: این هفته یادآور شهید بهشتی است، وی فردی اثرگذار در جامعه اسلامی و روند انقلاب به شمار می رود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم افزود: انسان در مسیر خدمت باید مطیع خداوند باشد اگر با چنین رویکردی قدم برداریم رضایت خلق خدا و خداوند را به دست می آوریم.

وی تصریح کرد: یکی از حوزه های مهم در قوه قضائیه، پیشگیری از جرم و فعالیت های فرهنگی در جهت ارتقای سطح آگاهی جامعه در قبال جرائم است که خوشبختانه در این معاونت فعالیت های گسترده ای در زمینه پیشگیری از جرائم صورت گرفته است.

یزدی بیان کرد: بخشی از رسالت های مهم معاونت اجتماعی و فرهنگی دادگستری از سوی تهران ابلاغ می شود که در این باره 43 برنامه گسترده فرهنگی به صورت رسمی ابلاغ شده است؛ دادگستری هر یک از این برنامه های پیشگیرانه را به صورت نرم افزاری پیاده می کند، در ارزیابی های صورت گرفته استان قم رتبه خوبی دارد و جزء 5 رتبه نخست کشوری در حوزه پیشگیری از جرائم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم یادآور شد: در زمینه پیشگیری از جرم نیز برنامه به قم ارائه شده است، معتقدیم که پیشگیری ارزان تر از درمان است از این رو با شیوه های مختلف در جهت پیشگیری از جرم گام برمی داریم.

وی گفت: پیشگیری از جرم و اصلاح مجرمان نقش مهمی در سلامت جامعه دارد، در عرصه پیشگیری مردم، مسئولان و رسانه ها باید مشارکت داشته باشند، پیشگیری از جرم دارای بسترهای مختلفی است نقطه آغازین آن، پیشگیری از گناه و معصیت در جامعه است و در نهایت با تخلفات مقابله می شود.

وی توضیح داد: تخلفات شامل اعمالی است که با هدف و نیت جرم و جنایت انجام نمی‌شود، مانند تخلفاتی که منجر به تصادف می شود هر چند با این نوع تخلفات نیز برخورد قانونی صورت می گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم بیان کرد: هدف نخست قوه قضائیه در برابر تمام مشکلات و معضلات پیشگیری است و از نظر عقلی و دینی پیشگیری از اولویت بیشتری برخوردار است.

یزدی عنوان کرد: برخورد قضائی با مجرمان در جامعه موجب ارتقای امنیت و سلامت می شود در این باره برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه نقش مهمی در کاهش جرم دارند؛ در حوزه پیشگیری از جرم برنامه های فرهنگی زیادی از جمله برگزاری اردوهای راهیان نور در جهت احیای ارزش ها، حفظ قرآن کریم و مسابقات فرهنگی را مد نظر داشته ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم تصریح کرد: مشارکت های اجتماعی و استفاده از ظرفیت های مردمی در کاهش جرم اهمیت به سزایی دارد؛ هر گونه گزارش و شکایت از دستگاه‌ها از طریق سامانه سجام به راحتی منعکس می شود و افراد می توانند با شماره 36707063 تماس برقرار و گزارش خود را مطرح کنند.

یزدی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد تحویل کودکان طلاق در زمان ملاقات در کلانتری‌ها عنوان کرد: کلانتری ها محل مناسبی برای حضور فرزندان طلاق در هنگام ملاقات و تحویل به والدین نیست، از این رو اولین خانه کودک برای تحویل فرزندان طلاق در خیابان شهید دل‌آذر راه اندازی شده است و در راستای ایجاد آرامش روحی برای کودکان در همه مناطق قم از جمله نیروگاه اتاق کودک در هنگام تحویل فرزندان راه اندازی می شود.


انتهای پیام

نظر شما