شناسهٔ خبر: 26277697 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حضور ۲۰۰۰۰ زائر در چهارشنبه هر هفته در مسجد مقدس جمکران

R7854/P41362/S6,62/CT11

مدیر آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران از حضور ۲۰۰۰۰ زائر در چهارشنبه هر هفته در مسجد جمکران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، قاسم صبری در همایش "مبانی روانشناسی و سلامت معنوی در گردشگری" که ظهر امروز در سالن همایش‌های ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه چنین همایش‌ها و نشست‌هایی می‌تواند به بهبود گردشگری معنوی کمک کند، اظهار داشت: اماکن مقدس جایگاهی است برای تربیت نفوس و خادمان مسجد جمکران وظیفه‌دارند نسلی برای ظهور حضرت مهدی (عج) تربیت کنند.

وی با بیان اینکه ما نیازمند همکاری همه ارگان‌ها  برای آماده کردن این مکان مقدس برای ظهور هستیم، افزود: برگزاری این همایش‌ها نوید اتفاقات خوبی را داده و امیدواریم این مقالات تبدیل به اقدامات عملی شده و شاهد اجرایی‌شدن آن در مکان‌های مذهبی باشیم.

مدیر آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران با تأکید بر لزوم داشتن برنامه و جریان سازی مدیران فرهنگی کشور برای گردشگری مذهبی تصریح کرد: گردشگری معنوی برای توریست‌های خارجی می‌تواند علاوه بر معرفی اماکن مذهبی به معرفی اسلام حقیقی و تشیع پرداخته و چهره اسلام ناب محمدی (ص) را به جهان معرفی کند.

وی با ارائه آماری از زائرین مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: در نیمه شعبان سال جاری بیش از دو میلیون نفر و شب‌های چهارشنبه هر هفته نیز 18 تا 20 هزار نفر جمعیت در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می‌کنند که این ظرفیت بسیار خوبی  برای تبلیغ و معرفی ارزش‌های دینی به جوانان است.

مدیر آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران ادامه داد: ما از طریق زبان‌شناسان، گردشگران خارجی را به سالن اویس که برای مسافران خارجی است هدایت کرده و در کنار پاسخ به شبهات، با تبرکات و هدایای فرهنگی از آن‌ها پذیرایی می‌کنیم.

انتهای پیام/ ز

نظر شما