شناسهٔ خبر: 26277659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار همدان:

معادن فعال روستاهای گردشگری استان همدان تعطیل می‌شود

همدان - استاندار همدان گفت: ۲ معدن فعال در روستاهای «ابرو» و «ورکانه » از روستاهای هدف گردشگری در استان همدان تعطیل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت ظهر شنبه در جلسه شورای مهارت استان همدان و بررسی برنامه های آموزشی و مهارت محور اشتغال فراگیر این استان گفت: در استان همدان به دنبال اجرای طرح استاد - شاگردی در راستای مهارت آموزی هستیم.

استاندار همدان اظهارداشت: طرح استاد - شاگردی، مهارت آموزی در راستای آموزش نیروی انسانی و کمک به حوزه اشتغال است.

۲۳ هزار کارگاه رسمی و ۱۳ هزار کارگاه خویش فرمایی بر اساس آمار تامین اجتماعی در استان همدان فعال است  نیکبخت عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳ هزار کارگاه رسمی و ۱۳ هزار کارگاه خویش فرمایی بر اساس آمار تامین اجتماعی در استان همدان فعال است که این طرح نیاز کارگاه ها را برطرف می کند و جوانان یکسال بدون پرداخت هزینه از سوی کارگاه، جذب می شوند.

استاندارهمدان همچنین بابیان اینکه دستور داده ام دو معدن فعال در روستاهای «ابرو» و «ورکانه» به عنوان دو روستای هدف گردشگری همدان تعطیل شوند، گفت: این اقدام برای حفاظت از بافت گردشگری این دو  روستا انجام می شود.

نیکبخت یکی از مشکلات فعلی در حوزه اشتغالزایی را عدم آموزش صحیح برشمرد و ادامه داد: با اجرای طرح استاد - شاگردی  این مشکل حل می شود.

وی گفت: تمام دستگاه های مرتبط باید اطلاع رسانی را بیشتر کنند تا هم واحدهای تولیدی و هم جوانان از این طرح منتفع شوند.

استاندار همدان بابیان اینکه از زمان اجرای این طرح باید ماهانه گزارشی از طرف فنی و حرفه ای، اداره کار، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و سازمان صنایع به استانداری داده شود، گفت: سهمیه سال ۹۶ استان در این طرح جذب شده اما در سال ۹۷خیلی بیشتر از سهمیه بابد از این طرح، نیرو جذب شود.

اجرای طرح کارورزی در همدان مشکل مالی ندارد

استاندار همدان باتاکید بر اینکه اگر همه کارگاه ها از  فرصت طرح کارورزی استفاده کنند، تعداد زیادی از جوانان در کارگاه ها مشغول می شوند و مهارت می آموزند، گفت: در ارتباط با اجرای این طرح مشکلی به لحاظ مالی در استان نداریم.

وی گفت: سهمیه طرح کارورزی استان همدان در سال جاری ۳۶۰۰ نفر است که برش شهرستانی آن در کارگروه اشتغال استان ابلاغ خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی باید پیگیر حقوق معوقه کارورزان از وزارتخانه باشد، گفت: باید اعتماد فارغ التحصیلان در طرح کارورزی جذب شود.

مشکل حقوق معوقه کارورزان استان پیگیری می شود

وی عنوان کرد: امروز در تماس با معاون وزیر کار، وی قول داد که مشکل حقوق معوقه کارورزان استان را که متمرکز پرداخت می شود، پیگیری و حل کند.

استاندار همدان با بیان اینکه پس از گذشت یک سال از فعالیت مهارت آموزان در صورتی که واحدهای تولیدی و یا کارگاه‌ها علاقه‌مند باشند می‌توانند نسبت به جذب این افراد اقدام کنند، بیان کرد: پس از گذشت یک سال کارفرمایان اگر نخواهند مهارت آموزان را جذب کنند پایان کار مهارت آموز را اعلام می‌کنند.

استاندار همدان همچنین در ادامه این جلسه به همراه نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیران کل راهداری، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی استان و فرماندار و شهردار همدان از پروژه راه برگشت امامزاده کوه بازدید و ضمن اطلاع از آخرین وضعیت پروژه، دستورات لازم برای تسریع در پروژه را صادر و از همراهی مردم و شورای روستاهای مسیر در اجرای پروژه قدردانی کرد.

نیکبخت در بازدید از مسیر در حال ساخت امامزاده کوه گفت: طول این مسیر ۷.۵ کیلومتر است و باید در اجرای طرح استانداردها رعایت و درختان مسیر حفظ شود.

وی بابیان اینکه تاکنون یک میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است، گفت: میراث فرهنگی، راهداری، راه و شهرسازی و اوقاف باید در اجرای این پروژه همکاری جدی داشته باشند.

استاندار همدان بابیان اینکه ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع پروژه به دستگاه های مرتبط اختصاص می یابد، عنوان کرد: این مسیر گردشگری، زوار امامزاده کوه را بیشتر و اینجا را قطب گردشگری خواهد کرد.

نظر شما