شناسهٔ خبر: 26277490 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حادثه مرگبار جدید در قنات مسکن مهر/ تاسف دادگستری از بی اعتنایی به ایمنی مسکن مهر

یک مقام دادگستری در پی سقوط مرگبار برخی از نوجوانان به قنات مسکن مهر نسبت به بی اعتنایی در ساخت و ساز این شهرک ها به شدت انتقاد کرد.رییس دادگستری شهرستان، پیرامون خطرات احتمالی قنوات مسکن مهر، خاطرنشان کرد: بسیار جای تأسف دارد که دستگاه‌های ذیربط ساخت و ساز در این مناطق را تجویز کرده و مردم نیز مجبور به پذیرفتن این شرایط هستند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / حجت‌الاسلام «مجتبی رحمت زاده» تصریح کرد: مشکلات و معضلات شهر اکثراً مسائل ریشه‌داری هستند که رفع آن‌ها نیازمند زمان بوده و در این راستا مجموعه دادگستری تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: دادگستری همیشه مورد هدف ترکش‌های ناشی از مشکلات اقتصادی کشور بوده و موجب می‌شود جرائم ارتکابی بیشتر و در نهایت حجم پرونده‌های موجود سنگین‌تر شود.

 

پیش از این نوجوان 10 ساله‌ ساکن در شهرک مسکن مهر شهر ابرکوه هنگام بازی با دوستان خود ناگهان به داخل یکی از قنات‌های مسکن مهر شهر ابرکوه سقوط کرد و دچار سانحه شد.در این حال «سید حبیب زارعی» مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر که پیش از این پیگیری‌ها و مکاتبات بسیاری پیرامون ساماندهی قنات‌های مسکن مهر انجام داده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: در این منطقه 54 حلقه چاه در قالب سه رشته قنات وجود دارد که یک تهدید جدید برای اهالی و ساکنان محسوب می‌شود و هر لحظه ممکن است حادثه تلخی را برای آنان رقم بزند.

از سوی دیگر رحمت زاده با ابراز امیدواری برای این که خطر این قنوات دامن‌گیر مردم نشود،‌ مشکل قنوات مسکن مهر را دارای فوریت دانست و گفت: برای این منظور دستور پیگیری به ارگان‌های ذی‌ربط داده شده و باید این مسئله را در رأس برنامه‌های خود قرار دهند./ایسنا

نوجوان 10 ساله‌ ساکن در شهرک مسکن مهر شهر ابرکوه هنگام بازی با دوستان خود ناگهان به داخل یکی از قنات‌های مسکن مهر شهر ابرکوه سقوط کرد و دچار سانحه شد.

قنات مذکور که دقیقاً در پشت دیوار بیمارستان خاتم‌الانبیاء این شهر واقع شده، تنها با چند عدد مفتول آهنی احاطه شده که به‌هیچ ‌عنوان حصار ایمن و قابل قبولی نبوده است. البته اهالی شهرک‌های ولایت و مسکن مهر، بارها با مراجعه به مسئولان و نهادهای مختلف، درخواست ساماندهی این قنات‌ها را داشته بودند ولی تاکنون اقدام مؤثری صورت نگرفته بود.

زنگ خطر وجود 54 چاه قنات در یک منطقه مسکونی

«سید حبیب زارعی» مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر که پیش از این پیگیری‌ها و مکاتبات بسیاری پیرامون ساماندهی قنات‌های مسکن مهر انجام داده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار می‌کند: در این منطقه 54 حلقه چاه در قالب سه رشته قنات وجود دارد که یک تهدید جدید برای اهالی و ساکنان محسوب می‌شود و هر لحظه ممکن است حادثه تلخی را برای آنان رقم بزند.

 

نظر شما