شناسهٔ خبر: 26277273 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

قره خانی خبر داد:

فردا؛ بررسی استیضاح وزیر نفت در کمیسیون انرژی/سفر وزیر به هند و نشست اوپک نشست را به تاخیر انداخت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از بررسی استیضاح زنگنه در نشست فردای کمیسیون متبوعش خبر داد.

صاحب‌خبر -

اسدالله قره خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از بررسی استیضاح زنگنه در نشست فردای کمیسیون انرژی خبر داد و گفت: تعداد 17 نفر از نمایندگان تقاضای استیضاح وزیر نفت را مطرح کرده اند که این تقاضا از سوی هیئت رییسه مجلس به کمیسیون انرژی ارجاع شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: مقرر شده بود که وزیر نفت در نشست های قبلی کمیسیون حضور یابد؛ اما به دلیل اینکه وزیر نفت به همراه رییس جمهور سفری به هند داشت و بخش زیادی از مذاکرات در هند مربوط به میادین نفتی و گازی ایران و خرید نفت از ایران بود این امکان فراهم نشد که وزیر نفت به کمیسیون دعوت شود.

کمیسیون انرژی مصلحت ندانست پیش از نشست اوپک استیضاح مطرح شود

وی با اشاره به نشست اوپک در روزهای گذشته، ادامه داد: پس از سفر به هند بحث اوپک پیش آمد، لذا کمیسیون انرژی مصلحت ندانست که در این شرایط بحث استیضاح مطرح شود، چراکه ممکن بود بر مذاکرات وزیر نفت در اوپک تاثیرگذار باشد لذا مقرر شد که پس از نشست اوپک موضوع استیضاح مطرح شود که در این راستا نشست فردا برگزار می شود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، در تشریح محور استیضاح، تصریح کرد: موضوع استیضاح بحث قرارداد کرسنت در سال 81 و 82 است که استیضاح کنندگان در نشست فردا دلایل خود را مطرح می کنند و پس از توضیحات وزیر اگر قانع نشدند طرح به هیئت رییسه ارجاع می شود تا تصمیمات بعدی اتخاذ شود./

پایان پیام

نظر شما