شناسهٔ خبر: 26276777 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

زاکانی: فیروزآبادی بجای عذرخواهی، عذرتراشی کرد

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس با انتشار پستی در اینستاگرامش نسبت به ماجرای ویلای فیروزآبادی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، پس از آنکه هفته گذشته تعدادی از دانشجویان عدالتخواه نامه ای در اعتراض به عدم تحویل زمین و ملک یک هکتاری در یکی از  نقاط شهر تهران توسط سرلشکر فیروزآبادی منتشر کردند، واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی دست به دست شد تا زمانی که خود سرلشکر فیروزآبادی در نامه‌ای از شرایط این ساختمان و کارکرد آن نوشتند و بالاخره پس از ابلاغ حکم قضایی، ملک مورد نظر به بیت المال برگشت.

امروز علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس با انتشار پستی نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داده است متن پست زاکانی به شرح زیر است:
" هوالحکیم .
درس‌ها و عبرت‌های یک اقدام انقلابی .
به اعتبار مرقومه آقای دکتر فیروزآبادی ۲۳ سال ‌زمینی یک هکتاری مخروبه!! در یکی از بهترین نقاط ییلاقی با کمترین امکانات، به‌ عنوان دفتر فوق سری!! ایشان مورد استفاد قرار گرفته بود.
تعدادی از دانشجوی عدالتخواه به این شرایط اعتراض کردند.
ستاد اجرایی حضرت امام که با دوبار دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تخلیه این مکان با تعارف برخورد کرده بود ۳ روز پیش به دستگاه قضایی شکایت کرد، همان روز دستور قضایی برای تخلیه مکان مورد نظر صادر شد و بلافاصله نیروی انتظامی آن را ابلاغ کرد و فردای روز ابلاغ حکم قضایی نیز ملک مورد نظر به بیت المال برگشت.

بیشتر بخوانید:

زاکانی ماجرای ویلای لواسان را تایید کرد

واکنش زاکانی به ماجرای ویلای بیت المال لواسان


برخی از درس ها و عبرت های گرفته شده در این خصوص به نظر عبارتند از: .
۱. وقتی آتش به اختیاری نیروهای انقلابی با دقت و بررسی درست انجام پذیرد حتماً در اصلاح امور موثر خواهد بود.
۲. سال ها مواجهه تعارف مآبانه ستاد اجرایی با دستور رهبری معظم انقلاب اسلامی نتیجه‌ای در پی نداشت و نشان داد صیانت از بیت‌المال با مماشات سازگار نیست و تنها شکایت قضایی ستاد اجرایی بدور از تعارفات مضر نتیجه بخش شد.
۳. اقدام به هنگام دستگاه قضایی و نیروی انتظامی پس از شکایت و در کسری از روز، هم تحسین برانگیز بود و هم نشان داد در صورت وجود اراده برخورد می توان مشکلات و معضلات را به فوریت اصلاح نمود.
۴. آقای فیروزآبادی بجای عذرخواهی از رهبری و مردم عذرتراشی کرد. ای کاش لااقل در پیشگاه خدا توبه نماید تا این اقدام ناشایستش حداقل عواقب اخروی را برای وی داشته باشد.
۵. اهمیت تحقق اراده مجلس شورای اسلامی در پیگیری تصویب طرح اعاده اموال نامشروع از مسئولان مجددا رخ نمایی نمود و وظیفه سنگین جوانان انقلابی و دستگاه های نظام اسلامی را برای مطالبه تسریع در تصویب و اجرایی شدن این قانون گوشزد نمود. "

نظر شما