شناسهٔ خبر: 26276752 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در دیدار وزرای علوم ایران و فرانسه در پاریس تاکید شد؛

توسعه همکاری های دو جانبه ، اعطای بورس های دانشجویی و انجام تحقیقات مشترک

در دیدار دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و فدریکو ویدال، وزیر تحصیلات عالی تحقیقات و نوآوری فرانسه، توسعه همکاری های دو جانبه، اعطای بورس های دانشجویی و انجام تحقیقات مشترک مورد تاکید دوطرف قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر غلامی در این دیدار با بیان اینکه کشور فرانسه جزو کشورهای هدف همکاری علمی ایران است، اظهار داشت: همراهی ۱۴ رئیس دانشگاه و ۵ رئیس پژوهشگاه ایران دراین سفر، نشان از اهمیت کشور فرانسه در نقشه توسعه همکاری‌های ایران دارد.

دکتر غلامی همچنین کار بر روی محیط زیست و فناوری‌های نوین را خواستار شد و از پیشرفت‌های علمی ایران در کسب رتبه نخست منطقه یاد کرده و گفت: توسعه علمی خواست مسئولان و مردم کشور ایران است.

خانم ویدال در این ملاقات گفت: پیشرفت‌های علمی ایران چشمگیر و دانشجویان ایرانی از بهترین دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در فرانسه هستند.

وی افزود: ما می‌توانیم پذیرای دانشجویان بیشتری از ایران باشیم و برای رشته‌هایی همچون ایران شناسی و هنر ایرانی و اسلامی و باستان شناسی نیز به ایران دانشجو اعزام کنیم.

در پایان این دیدار وزرای علوم ایران و فرانسه در مصاحبه مطبوعاتی مشترک، دستاوردهای این سفر و توافقات انجام شده را اعلام کردند.

 

نظر شما