شناسهٔ خبر: 26276443 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

البرداعی: کمک آمریکا به فلسطینیان برای امتیازگیری و موفقیت "معامله قرن" است

مدیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی معتقد است، کمک‌ آمریکا به فلسطینیان در مقابل امتیازدهی‌های ظالمانه طرح موسوم به "معامله قرن" برای حل و فصل پرونده فلسطینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از المنار، محمد البرداعی، معاون سابق رئیس جمهوری مصر و رئیس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: به نظر می‌رسد طرح آمریکا به دنبال ارائه کمک اقتصادی به اهالی نوار غزه و کرانه باختری به منظور به دست آوردن موافقت آن‌ها و امتیاز دهی‌های ظالمانه در چارچوب طرح موسوم به "معامله قرن" باشد.

این توئیت البرداعی که با شش میلیون دنبال کننده رو به رو شده ساعاتی پس از سفر جارد کوشنر، مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلات، فرستاده ترامپ نوشته شده که به خاورمیانه آمده‌اند و سفرشان شامل مصر، عربستان، اردن و قطر هم خواهد بود و درخصوص پرونده فلسطین و روند صلح معلق مانده از سال ۲۰۱۴ میلادی گفت‌وگو می‌کنند.

وی که برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۵ میلادی است با مطرح  کردن سوالی تاکید کرد: چه زمانی آن‌ها می خواهند بفهمند که حق در آزادی است و خریدنی نیست و ملت فلسطین به توطئه‌های آن‌ها آگاه است.

البرداعی در ادامه افزود: تمایل واشنگتن به ارائه کمک به غزه و کرانه باختری در ازای امتیازدهی طرح موسوم به "معامله قرن" است که ساخته دولت آمریکا برای حل و فصل پرونده فلسطینی است.

"معامله قرن" به طرح دونالد ترامپ برای حل اختلافات میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها گفته می‌شود که بر اساس آن قرار است بسیاری از حقوق اصلی فلسطینیان از جمله حق بازگشت و مسئله قدس مسکوت بماند.

دوشنبه گذشته ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که آمریکا به دنبال جدایی نوار غزه از کرانه باختری با شعار "کمک‌های انسانی" است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما