شناسهٔ خبر: 26275352 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

راه‌اندازی بانک تلاوت قاریان ایرانی و مصری

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از راه‌اندازی بانک تلاوت ایرانی و مصری در سایت جدید این شبکه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما پایگاه جدید اطلاع‌رسانی این شبکه را گنجینه‌ای ارزشمند برای مخاطبان قرآنی و معارفی دانست و گفت: به جهت خدمت‌رسانی و سرویس‌دهی بهتر در فضای مجازی و بهره‌مندی بینندگان عزیز، سایت جدید با نشانی www.qurantv.ir طراحی و در اختیار مخاطبان قرار داده شد.

وی گفت: بارگزاری برنامه‌هایی با محوریت علوم قرآنی، هنر تلاوت، آموزش و تفسیر قرآن، تفسیر نهج‌البلاغه، سخنرانی‌های مذهبی و... از اقدامات صورت گرفته در این پایگاه اینترنتی است، ضمن اینکه برنامه‌هایی که از روی آنتن این شبکه پخش می‌شود با فاصله زمانی بسیار کمی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به اقدام جدید در این سایت اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به بانک غنی تلاوتی که در آرشیو این شبکه وجود داشت، همکاران روابط عمومی اقدام به دریافت و تبدیل این تلاوت‌ها که از حدود ۱۱۰ قاری برجسته مصری و ایرانی است، کردند و با طراحی صفحه ویژه‌ بانک تلاوت آنها را به صورت تصویری و صوتی در اختیار عموم مردم گذاشته‌اند.

محمدزاده از اختصاص صفحه‌ای ویژه نغمات دینی خبر داد و گفت: در حوزه اناشید(همخوانی)، ابتهال، دعا و سرود، قطعات بسیار زیبایی از گروه‌های مختلف همخوانی سراسر کشور و خوانندگان دینی گردآوری شده و در صفحه ویژه بانک نغمات در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است.

مدیر شبکه قرآن ادامه داد: پخش زنده شبکه، دسترسی آسان مخاطبان به برنامه‌ها جهت مشاهده و دریافت آنها، اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این شبکه، مشاهده جدول پخش برنامه‌ها و صفحه ویژه کودک و نوجوان نیز از جمله قابلیت‌های این پایگاه اطلاع‌رسانی بود که مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به آنها اشاره کرد.

یادآور می‌شود، پایگاه جدید اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به نشانی www.qurantv.ir در نوزدهمین سالروز افتتاح این شبکه و همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) باحضور فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما و همچنین برخی از مدیران تلویزیون در برنامه زنده رصد رونمایی شد.

 

نظر شما