شناسهٔ خبر: 26274990 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

سید علی فضل الله:

ملت یمن از کرامت و آزادی خود کوتاه نمی‌آید

ابنا

حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت با اشاره به اینکه جنگ علیه یمن نتوانسته اهداف متجاوزان را محقق کند، تأکید کرد که ملت یمن از کرامت و آزادی خود کوتاه نمی‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت با اشاره به انتظار لبنانی ها برای تشکیل دولت جدید گفت: با وجود امیدواری لبنانی ها به تشکیل دولتی که بتواند خواسته و آرزوهایشان را برآورده کند و سخنان امیدوارکننده ای که در این زمینه وجود دارد، متاسفانه هیچ اقدامی خاصی صورت نگرفته و روند خوبی را طی نمی کند.

وی افزود: از گروه های سیاسی می خواهیم به وعده هایی که داده اند، عمل کنند و در اولین قدم، موانع تشکیل دولت جدید را از سر راه بردارند و دولت ملی را در اسرع وقت تشکیل دهند.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: خروج کشور از بحران ها و چالش ها تنها با پایان مطالبات گروه های سیاسی امکان پذیر است و گروه باید سقف خواسته های خود را در راه تحقق اهداف ملت کاهش دهند.

وی نسبت به تحمیل پیامدهای اختلافات سیاسی به ملت هشدار داد و اظهار داشت: گروه های سیاسی باید به فکر تحقق خواسته های شهروندان باشند نه اینکه پیامدهای فاجعه بار اختلافات و نزاع با یکدیگر جهت دستیابی به مصالح خود را به ملت تحمیل کنند.

حجت الاسلام فضل الله در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین تحولات فلسطین پرداخت و گفت: خروج آمریکا از شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی و فشار علیه فلسطین رخ داد.

وی ادامه داد: این اقدام آمریکا که پس از محکومیت جنایت های صهیونیستی علیه ملت فلسطین توسط شورای حقوق بشر صورت گرفت، جانبداری کامل آمریکا به سود صهیونیست ها و همچنین تشویق آنها به ادامه تجاوز به حقوق بشر را به اثبات می رساند.

امام جمعه بیروت تأکید کرد که آمریکایی نشان دادند هیچ صداقتی در شعارهای دفاع از حقوق بشر ندارند و اگر در این شعارها صادق هستند ابتدا باید خودشان به حقوق بشر پایبند بمانند.

وی درباره ادامه جنگ در یمن نیز یادآور شد: جنگ علیه ملت یمن و هدف قرار دادن مردم و زیرساخت های این کشور ادامه دارد. برای همگان آشکار شده که این جنگ نمی تواند راهگشا بوده و هیچ کدام از اهداف مورد نظر را محقق نمی کند.

حجت الاسلام فضل الله خاطرنشان ساخت: ملت یمن هیچگاه از کرامت خود کوتاه نیامده و اراده و آزادی خود را در ساخت وطن و دولت به فروش نمی گذارد.

این روحانی لبنانی تأکید کرد که زمان توقف این جنگ فرارسیده و همگان باید به دنبال راه حل های واقعی باشند که بتواند کرامت و آزادی در تصمیم گیری را برای این ملت حفظ کند.

..............

پایان پیام / 326

 

نظر شما