شناسهٔ خبر: 26274851 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا قدیمی | لینک خبر

مرمت حمام بیستون سردشت در مراحل پایانی

بنای تاریخی حمام بیستون سردشت در دست مرمت است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، بنای تاریخی حمام بیستون سردشت که یکی از آثار تاریخی ارزشمند این شهر محسوب می شود، با استفاده از اعتبارات تخصیص یافته برای سال 96، در دست مرمت است و هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

عملیات مرمت و بازسازی این بنای تاریخی با اعتباری حدود 1100 میلیون ریال از اواخر فروردین ماه سال 97 شد و هدف نهایی از این مرمت، احیای بنا و آماده سازی آن برای اعطای کاربری مناسب است.

بر اساس سرفصل های مرمتی تعریف شده، یکی از گنبدهای حمام بازسازی شده و آجرفرشهای سقف نیز که دچار آسیب شده بود، اصلاح و تعمیر شد.

همچنین، اصلاح آجرکاری در سربینه حمام ( محل رختکن و تحویلداری)، اجرای کف سازی  اولیه و بندکشی های لازم در قسمت های مختلف، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

اتمام نهایی مرمت و بازسازی این بنا، به یک فصل کارگاهی دیگر نیز نیاز دارد که با تامین اعتبار لازم، در دستور کار قرار خواهد گرفت و پس از آن نسبت به اعطای کاربری و واگذاری آن به بخش خصوصی رایزنی خواهد شد.

بنای تاریخی حمام بیستون مربوط به (دوره قاجاریه ) در سال  77  به شماره ثبتی 2069 درفهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است.

نظر شما